Hoe in/uitchecken met eigen fiets bij NS | NS Community
beantwoord

Hoe in/uitchecken met eigen fiets bij NS

  • 18 November 2022
  • 4 reacties
  • 688 Bekeken

Voor morgen wil k mijn e-bike meenemen in een sprintertrein, op een rustig tijdstip.

Vraag: op welke plek in de sprinter kan ik mijn fiets kwijt?

Vraag 2: zijn er op Den Haag CS speciale poortjes om met je fiets uit te checken? Ik kom aan op spoor 3

icon

Beste antwoord door Erryt NS 18 November 2022, 21:54

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo liesbeth-OV en welkom bij de NS Community,

 

De plek waar de fietsen gestald mogen worden is aangegeven met een sticker op de buitenkant van de trein. Je kan door alle poortjes met de fiets, als dit niet lukt zijn er ook iets bredere poortjes die je kan gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +4

Je checkt niet in of uit met een fiets. Het is verstandig het bredere poortje te gebruiken om binnen te komen,en dat zit doorgaans rechts in het rijtje bij het binnengaan van een station.Als u in Den Haag bent links en kijk gewoon waar een breed poortje is. 

Reputatie 7
Badge +1

EN die poortjes gaan vrijwel altijd luid protesteren bij iemand+fiets-doet er niet toe welk type.

Aanvulling: uiteraard check je voor jeZELF wel uit/in-maar niks extra voor de bike.

Badge +3

EN die poortjes gaan vrijwel altijd luid protesteren bij iemand+fiets-doet er niet toe welk type.

Aanvulling: uiteraard check je voor jeZELF wel uit/in-maar niks extra voor de bike.

Wat wil je hiermee zeggen @bahnrider?

Je moet gewoon door een poortje (liefst een breed poortje, dat blijft iets langer open) met je fiets of andere bagage.

Verder niets, een fiets hoef je niet ‘in te checken’ of zo.

Waar de fietsplaatsen zijn staat op de deuren van de trein zelf.

Reageer