beantwoord

hoe kan een gevonden voorwerp verdwijnen?

  • 25 April 2022
  • 5 reacties
  • 503 Bekeken

Mijn zoon is zijn mobiel verloren in de trein. Op Facebook zie ik een berichtje van iemand op een site met gevonden voorwerpen in precies de stad waar de trein aankwam met juiste omschrijving van een gevonden telefoon. Ze schrijft dat de persoon die hem mist naar de NS moet bellen omdat ze hem heeft afgegeven bij NS medewerker. Maar de NS zegt nooit een mobiel ontvangen te hebben. Ik heb diverse keren gebeld en ook formulieren laten invullen. Ook kijk ik bij ilost. Niets. Ik krijg helaas op geen enkele manier contact met de vondsten. Deze mobiel moet toch ergens bij de NS zijn, of bij de medewerker 🤔

icon

Beste antwoord door Thom 25 April 2022, 11:50

Bekijk origineel

5 reacties

Wanneer is hij hem verloren want het kan wel even duren voordat zoiets in het systeem gezet is.

Zaterdagochtend 10.10-10.40

Krijg net mail Vd NS dat ze niets hebben gevonden en de kans na 3 dagen wel klein is etc.

Is er hier dan sprake van een Ns medewerker die de telefoon zelf houdt?

 

Reputatie 7
Badge +4

U maakt nogal een kwalijke suggestie die u niet kunt onderbouwen. Ze heeft hem afgegeven aan een NS-medewerker, maar dat is ook rijkelijk vaag. En als het niet terug te vinden is al helemaal. Een conducteur zal het veelal niet zijn hoofd halen iets achterover te drukken, dat kan ontslag opleveren, zo zwaar zet NS daar ook op in. Ook hetgeen wat op Facebook is gezegd kan onwaar zijn, terwijl u het voor vaststaand aanneemt en dan meteen maar concludeert dat de NS-medewerker fout zit, terwijl ook dat oncontroleerbaar is.

Een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad als het gaat over de beschuldiging van een misdrijf. Er staat niets vast. 

U herhaalt uw suggestie en u houdt kennelijk geen rekening met andere mogelijkheden:

Deze mobiel moet toch ergens bij de NS zijn, of bij de medewerker

Is er hier dan sprake van een Ns medewerker die de telefoon zelf houdt?

 

Ik sta achter wat er al is gezegd. Houd er rekening mee dat het kan dat hij nog niet in het systeem is gezet of verwerkt en blijf het nog even proberen deze week. Erg vervelend dat hij is verloren!

Inmiddels een week verder en nog geen telefoon. Ik heb de persoon gesproken die de telefoon gevonden had en direct afgegeven. Ik kan niet anders concluderen dan dat de medewerker de mobiel nog in bezit heeft of het systeem ergens niet werkt.

 

Reageer