beantwoord

Hoe morgen met de fiets in de trein (Gron-Amersf)


Morgenochtend willen we met 2 personen met onze fiets in de trein van Groningen naar Amersfoort. We hebben al tickets voor de fietsen gekocht, maar nu zien we in de planner dat er geen fietsplekken beschikbaar zijn. Telkens als we een andere vertrektijd selecteren blijft deze melding terugkomen. Is er een storing in de app dat hij dit telkens aangeeft? Hoe komen wij morgen met onze fietsen in Amersfoort?

icon

Beste antwoord door Momo 25 May 2022, 21:28

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Aanmelden van een fiets kan niet meer, u kunt dus gewoon met uw fiets in de trein stappen als daar plek is. Zijn alle plekken bezet dan neemt u de volgende trein. 

Je kan op dit traject gewoon met de fiets reizen (schaf hier wel een fietsticket voor aan). Het is echter zo dat je de fiets niet meer hoeft aan te melden, en het systeem werkt hier ook niet meer aan mee. Dus als je probeert aan te melden, klopt het dat hij zegt dat het niet kan, maar je kan ze gewoon meenemen zonder aan te melden.

Badge +3

Het probleem is dat het Trein Veilig (of hoe het aanmeldsysteem tegenwoordig ook heet) nog steeds het aantal beschikbare fietsplekken toont.

En dat zijn er 0, behalve voor Alphen a/d Rijn - Gouda want daar is aanmelden/reserveren nog (tot ergens in juni) verplicht. 😣

 

Badge +3

Off topic, deze treinreis heeft nu een ‘aangemelde reiziger’ erbij (ikke dus, misschien wel met fiets).

Maar wat is dat met Tussentijds uit- en inchecken noodzakelijk?

Lijkt me logisch op Bijlmer ArenA, want poortjes… via Sloterdijk dezelfde melding als het om spoor 9/10 gaat. Voegt bijzonder weinig toe.

Bij Sloterdijk spoor 3/4/5/6 en 7/8 de normale melding Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal (dus omlopen via spoor 11/12)

 

Is dat geen melding dat het uit- en inchecken niet te voorkomen is? Zoals je al beschrijft?

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is dat het Trein Veilig (of hoe het aanmeldsysteem tegenwoordig ook heet) nog steeds het aantal beschikbare fietsplekken toont.

En dat zijn er 0, behalve voor Alphen a/d Rijn - Gouda want daar is aanmelden/reserveren nog (tot ergens in juni) verplicht. 😣

 

Het typische is dat bij de trein Alphen - Gouda het veld voor het aantal vrije fietsplekken wel weggehaald is omdat je het daar via een andere button moet doen, eentje die alleen voor het “reseerveren” van een fiets is, net zoals afgelopen zomer voor alle NS trajecten.

 

Badge +3

Dan lijkt het me erg simpel om dat voor alle trajecten te doen (veldje Fietsen weg)… 

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou je inderdaad denken. Helaas blijft het er al zeker vanaf half april staan. En misschien is het ook heel simpel maar staat het ergens onderaan een langere lijst met dingen die nog gedaan moeten worden en heeft niemand er tot nog toe niemand tijd voor gehad. 

Dat zou je inderdaad denken. Helaas blijft het er al zeker vanaf half april staan. En misschien is het ook heel simpel maar staat het ergens onderaan een langere lijst met dingen die nog gedaan moeten worden en heeft niemand er tot nog toe niemand tijd voor gehad. 

Alles werkt met prioriteiten bij de IT afdeling dit wordt niet gezien als prioriteit dat is wel duidelijk, zou me niet verbazen als het er over een jaar nog op staat.

Badge +3

Vraag me af wat dat hele ‘aanmelden’ eigenlijk doet (en wie doet dat?)


Als ik een trein 10 minuten of een kwartier eerder of later neem dan klopt het al niet meer.

 

Reputatie 7
Badge +1

Hedenochtend maar weer een keer geprobeerd en gelukkig alle onzin staat er nog steeds

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar ik zie nu wel dat het fietsveld in het aanmeldveld weg is.

Reputatie 7
Badge +1

Maar ik zie nu wel dat het fietsveld in het aanmeldveld weg is.

Maar waarom is deze mogelijkheid er dan nog wel. Ik denk dat momenteel maximaal 0,1% van de reizigers zijn reis nog aanmeld. Dus dit is zinloos lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt je inderdaad nog wel als reiziger aanmelden en dat vind ik ook nogal zinloos. Maar gelukkig is dat veld voor fietsen, wat nog zinlozer was omdat het niet meer werkte, wel weg. 

Badge +3

Komt misschien ook omdat de proef met reserveren bij R-net (max. 6 fietsen per trein tussen Gouda en Alphen a/d Rijn) inmiddels afgelopen is.

Reageer