De NS is hier niet duidelijk over en gaat er blijkbaar van uit dat mensen hier in redelijkheid uitkomen. Maar ik zou het prettig vinden als de regels duidelijk zijn, want er zijn dus mensen die in de stiltecoupé onredelijke eisen stellen aan hun medereizigers (zie ook het andere topic hierover, "regels stiltecoupe")
Beste antwoord door Thom
Pardon?
@Rolien: De fatsoensnorm is dat u geen onnodig geluid maakt in de stiltecoupé. Bliepjes kunnen wel degelijk hinderlijk zijn, een omslaande bladzij van een krant is natuurlijk geen probleem. Gewoon de stiltereiziger, die rust wil, respecteren. Een kramp hoeft echt niet, wat noodzakelijk is, mag aan geluid gemaakt worden. Het is geen competitie in wat tolerantie is of niet. De stiltecoupé is een voorziening voor mensen die rustig willen lezen of werken, dan wel geen conversatie aan willen horen. Een conducteur kan echt wel om een kaartje vragen of wat toelichting. Als de wederzijdse lontjes niet te kort zijn, kan het allemaal echt prima. In de eerste klas werkt het doorgaans goed. Het is ook een beetje je best doen er rekening mee te houden wat de medepassagier als prettig ervaart. Dingen aanhalen als niet mogen hoesten of een krant omslaan slaat snel om in ridiculiseren.
Het merendeel zal ook non-verbaal reageren.
Bekijk origineel
@Rolien: De fatsoensnorm is dat u geen onnodig geluid maakt in de stiltecoupé. Bliepjes kunnen wel degelijk hinderlijk zijn, een omslaande bladzij van een krant is natuurlijk geen probleem. Gewoon de stiltereiziger, die rust wil, respecteren. Een kramp hoeft echt niet, wat noodzakelijk is, mag aan geluid gemaakt worden. Het is geen competitie in wat tolerantie is of niet. De stiltecoupé is een voorziening voor mensen die rustig willen lezen of werken, dan wel geen conversatie aan willen horen. Een conducteur kan echt wel om een kaartje vragen of wat toelichting. Als de wederzijdse lontjes niet te kort zijn, kan het allemaal echt prima. In de eerste klas werkt het doorgaans goed. Het is ook een beetje je best doen er rekening mee te houden wat de medepassagier als prettig ervaart. Dingen aanhalen als niet mogen hoesten of een krant omslaan slaat snel om in ridiculiseren.
Het merendeel zal ook non-verbaal reageren.