De NS is hier niet duidelijk over en gaat er blijkbaar van uit dat mensen hier in redelijkheid uitkomen. Maar ik zou het prettig vinden als de regels duidelijk zijn, want er zijn dus mensen die in de stiltecoupé onredelijke eisen stellen aan hun medereizigers (zie ook het andere topic hierover, "regels stiltecoupe")
Even een toevoeging, ik houdt van rust.
Daarom zoek ik juist de stilte op.
Maar vandaag traject Den Haag.
Kwebbelende kinderen, ik dacht domme moeder ook, voed je kinderen eens op.
Het is toch een stilte coupe?
Conducteur zei er niks van.
Misschien de stilte coupe afschaffen?
Heeft totaal geen nut!
En heb je gevraagd aan die moeder of ze stil wilden zijn?
Ik houd van rust
Zoek de stilte op
Afschaffen die stiltecoupé!
Even een toevoeging, ik houdt van rust.
Daarom zoek ik juist de stilte op.
Maar vandaag traject Den Haag.
Kwebbelende kinderen, ik dacht domme moeder ook, voed je kinderen eens op.
Het is toch een stilte coupe?
Conducteur zei er niks van.
Misschien de stilte coupe afschaffen?
Heeft totaal geen nut!
En heb je gevraagd aan die moeder of ze stil wilden zijn?
Ik heb laatst wel een moeder met druk kind erop geattendeerd dat het een stiltecoupé was in het Nederlands en Engels en op de tekst op de ruit gewezen. Zij sprak buitenlands met haar partner die stukje verderop ging zitten bellen. Beiden reageerden niet.
Mooie inderdaad stormachtige interpretatie van fraaie en klaarblijkelijk eeuwige muziek.
Grapje hoor. 😳
Monteverdi vind ik ook leuk om naar te luisteren. Vooral de 4 seizoenen vind ik een prachtig stuk.
Ooh wacht ja inderdaad. Het was Vivaldi natuurlijk!
Die mensen zijn meer egocentrisch bezig als mensen die inderdaad (onopzettelijk) teveel lawaai maken.
Dit is wel een typerend stuk ui de Volkskrant
Citaat
"In een stiltecoupé ontpoppen mensen zich tot 'fatsoensrakkers die het heerlijk vinden anderen terecht te wijzen'. Kijk maar op YouTube, schrijft van Veen, naar de filmpjes waarin treinreizigers elkaar de huid vol schelden. Of volg anders de berichten op Twitter: 'Piep toch op met je gehoest.'
Zou me niks verbazen 😃
Dan ergeren de mensen die zich ergeren aan pratende mensen aan die fiets en gaan ze die fiets aanspreken dat hij moet gaan staan op de daarvoor aangewezen plek 😃
Haha, geweldig! 😃
Doe mij dan maar classic soul (en minder "classic" ook).
Maar stel nou dat ik een scheet moet laten in de stiltecoupe...is dat dan ook verboden soms?
Grapje hoor.
Alleen zachte windjes, ookal stinken die het hardst
en Lennon-McCartney is al klassiek uiteraard 😃
En verder mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken, toch?
Beauty is in the eye (ear) of the beholder.
Helemaal mee eens. Mijn reactie was dan ook op:
Dus luister vooral wat je wilt, maar dan wel via de koptelefoon, of je nu in de stiltecoupe zit of niet. Ook in de gewone coupe hoef ik geen luide muziek van anderen te horen.
Maar ook niet iedereen houd van classic soul dus.
Ik zeg toch, doe mij maar classic soul, en toch niet dat dat iedereen daar maar van moet houden? Net zoals dat niet iedereen van klassieke muziek houdt.
Ik zeg toch, doe mij maar classic soul, en toch niet dat dat iedereen daar maar van moet houden? Net zoals dat niet iedereen van klassieke muziek houdt.
Met dus bedoelde ik eigenlijk gewoon......dus.
Maar voor de rest snap ik inderdaad je punt wel hoor. Sorry dat ik een beetje verkeerd overkom. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat er ook wel wat mensen zijn die niet van Classic soul houden. Net zoals jij weer niet van Klassieke muziek houd(en dat is uiteraard prima natuurlijk). Zo heeft iedereen zijn of haar smaak toch... 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.