Skip to main content
Als ik in de stiltecoupé zit, ga ik niet bellen of een gesprek voeren, dat vind ik logisch. Maar een paar dagen geleden zat ik in de stiltecoupé een appje te tikken, en verzocht iemand me om de "bliepjes" van mijn telefoon uit te zetten. Ik heb dat toen wel gedaan, maar eigenlijk vond ik het te ver gaan. En ik vroeg me af hoe het zit met deze en andere geluiden. Ik bedoel, als ik verkouden ben, en moet hoesten, mag ik dan niet in de stiltecoupé zitten? Of als ik zit te breien, en iemand ergert zich aan het getik van de breinaalden? Nb dit zijn beide reële voorbeelden, ik brei regelmatig in de trein en ik ben ook wel eens flink verkouden. Er heeft gelukkig nog niemand over geklaagd, dat wel.

De NS is hier niet duidelijk over en gaat er blijkbaar van uit dat mensen hier in redelijkheid uitkomen. Maar ik zou het prettig vinden als de regels duidelijk zijn, want er zijn dus mensen die in de stiltecoupé onredelijke eisen stellen aan hun medereizigers (zie ook het andere topic hierover, "regels stiltecoupe")
Goede vraag landrsthrn, maar ik vind het netjes dat een geschil openlijk wordt besproken en opgelost. Laten we proberen ons te storten op de topicvraag. Dit is in het belang van de topicstarter(s), maar ook van het overzicht voor de meelezers.
Doe mij dan maar classic soul (en minder "classic" ook).

Waaat MoMo jij een classic cat? Wellicht kennen wij elkaar dan wel.. Zou toeval zijn zeg (Monique R?) 😃
Ik vindt het een beetje over de top! De zng stilte regels van ns je leeft immers in een vrij land en daar staat geen spreekverbod op. Als iemand jou niet mag dan kan die persoon letterlijk allees gaan lopen zoeken om je te op te hitsen of te wel het uit lokken van .en dat trek ik dus niet .en daar krijg je grootste gedonder van.

Stil zijn geen herrie maken géén luiden muziek ok .maar niet gaan overdrijven!!! En dat is wat nu gebeurt mis bruik maken ik pik dit in elk geval niet!! Zal ik je zeggen en dat hebben ze geweten ook dont try me again
Het verbaast mij altijd dat Hc's met gepraat controleren in de stiltezones. Dat stoort enorm, Niet dat ik zo vaak gecontroleerd word......
je leeft immers in een vrij land en daar staat geen spreekverbod op.

Ja, we leven in een vrij land en je kunt daarom ook zelf kiezen waar je gaat zitten in de trein. Kies je voor een stiltecoupe dus moet je ook aanvaarden dat je je daar aan de huisregels van NS houdt, dus klep dicht.

Of praat jij ook luid door een film heen in de bioscoop?

Deze discussie gaat voorbij aan het feit dat er ook mensen zíjn die niet voor hun lol maar uit noodzaak in een stilte coupe zitten

Door mijn bipolaire stoornis raak ik snel overprikkeld en is 2e klas reizen (of met de auto gaan) voor mij geen optie

Het 1e klas weekend vrij abonnement in combinatie met een stilte coupe is voor mij de beste uitvinding sinds het wiel

Omdat ik een WIA uitkering heb is het een rib uit mijn lijf maar voor mij de enige manier om mijn demente moeder te bezoeken

Jammer dat er zo weinig begrip en zoveel intolerantie is

Het is maar een heel klein stukje trein maar het kan een wereld van verschil maken

Wat maak je zoal mee in de eersteklasse stiltecoupé ? Heb je al last van de bliepjes van een telefoon (daar ging dit topic over) of is er ook in de eerste klasse meer herrie ?

Het meeste last heb ik van mensen die psychische gezondheids problemen belachelijk proberen te maken

Dat geldt zowel in 1e klasse stilte coupé als daar buiten

Reageer