Graag een concreet antwoord!
Volgende week on tour door Nederland: het duo Thom en Henk, herkenbaar aan de wijnglazen op het tafeltje.
Gezien het warme weer doe ik er drie flessen Muscadet in. Twee voor Henk en een voor mij. Als er nog maar eentje over is en ik zie er nog steeds drie, dan pak ik gewoon de middelste.
Het zal wel een mooi terras worden. We laten ons bij voorkeur bedienen. Daarna bellen we
Het is veel simpeler dan je denkt. Ik heb
Morgen gourmetten met tongrolletjes tussen Vlissingen en Urk, ok, tot Zwolle dan. Slibtongetjes gerold rond wat zalm. Een heerlijk gevulde kotelet Suisse met fijngemalen zwartrijders, dus dat wordt smullen. Wedden dat conducteur Loes komt controleren? Ik leg er vast een paar extra hamburgers op. Alle superusers meer dan tevreden!
Volgende week on tour door Nederland: het duo Thom en Henk, herkenbaar aan de wijnglazen op het tafeltje.
En de dubbele tong.
Ik geloof dat ik nu de reden weet waarom ik steeds vaker een uitgevallen autoamat van de 230 volt aantref in de Virm. Thom is aan het experimenteren.
Die van mij is 522 watt. 14,5 A bij 36V.
Je bedoelt waarschijnlijk 522Wh en 14.5Ah. Dat is de capaciteit en heeft in principe weinig met de stroomsterkte te maken. Als je de accu oplaadt met 1C (14.5A bij 36V, 2.37A bij 220V) dan zou zonder verlies het volledig opladen 1 uur duren. Dat gaat dus niet in de trein vanwege de te hoge stroom.
Maar een lader zou ook b.v. met 0.2C kunnen laden (2.9A bij 36V, 0.47A bij 220V). Dat gaat uren duren, maar het kan wel Misschien moet je wel een andere (instelbare) lader aanschaffen.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd welke elektrische toestellen Thom wil aansluiten in de trein. Kun je een tipje van de sluier oplichten?
Aangezien het door de climate control nog wel eens koud kan zijn in de 1e klas, gok ik op een elektrische deken
Mede namens mijn jonge vriend, en met mijn wel nemen,
Th. B. Bommel.
Dan heb ik toch goed opgelet indertijd, 😉
Je hebt helemaal gelijk Thom. Het moet natuurlijk 0.65 Ampère zijn. 150 Watt / 230 Volt = 0.65 Ampère.
Disclaimer Dec 2022: Dit antwoord stamt uit juni 2018, het is onzeker of deze informatie momenteel nog accuraat is.
Het maakt me nu wel nieuwsgierig wat dan ongeveer de stroom is die een lader van een fietsaccu wil kunnen trekken? Je ziet er soms toch best een heel aantal aan de lader hangen achter een enkele B16 automaat.
Hmm, verder teruglezen, heb het antwoord eerder in dit topic inmiddels gespot haha.
In mijn trolley zit een groot en goedwerkend koelvak
Koelboxje voor een paar flesjes wijn moet wel lukken lijkt me
Met de komende hittegolf kun je beter een airco of ventilator meenemen Thom en geen elektrische deken. Of met het oog op het Corona virus een Dyson Pure Cool met HEPA filter.
VIRMm stel 8632 die reed vandaag omloop OA4 en serie 800 dus. https://treinposities.nl/omloop/OA4/20190919
Die is het, dank je! Ik had het probleem trouwens bij alle VIRMm. De kabel heb ik nog en werkt prima, behalve bij VIRMm en andere VIRM's met hetzelfde interieur/stopcontacten (zijn die er?).
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd welke elektrische toestellen Thom wil aansluiten in de trein. Kun je een tipje van de sluier oplichten?
Voor wie het leuk vindt:
De stroomaansluiting in de trein is te veel afgeknepen voor het opladen van de fietsaccu, maar ik doe het volgende:
Ik reis met de fiets en stal hem met Stallen op rekening. De volgende dag ga ik daar naar toe en kan weer verder.
Ik ga met mijn Dalvrij abonnement heen en terug naar waar de fiets staat. Kosten dus verder ongeveer nul.
Mijn fiets is dus een e-bike en ik heb een extra batterij. Die doe ik samen met wat ik voor onderweg en en in de trein nodig heb in een Royal Shopper van Andersen, normaal een prima boodschappentrolley. Ik bevestig hem als ik niet fiets aan het boodschappenwagentje van Albert Heijn. Zie de afbeelding onder.
De actieradius is daarmee zo groot dat ik nooit zonder ondersteuning zit. Het rendement van de oude battereij neemt wel wat af, maar samen is het nog steeds genoeg. De oude hoeft dus niet weg en houdt nut.
De trolley koppel ik in drie seconden los en daar reis ik mee in de trein, dan hoef ik het gewicht van de batterij niet te dragen, sjouwen eigenlijk en kan ik nog wat spullen meenemen.
Geen gesleep met de fiets en fietskaartjes, weinig kosten. de investering in het karretje en de bevestiging moet wel. Ik heb het bij Duifhuizen gekocht. Het is een Royal Shopper van Andersen. Duits merk. Het is zeer degelijk, lichtlopend, en functioneert in alle omstandigheden. Er zit zelfs een geïsoleerd koelvak in, handig voor koele drankjes. Ok, het is een beetje reclame, maar ook een tip voor bijvoorbeeld Dalvrij-reizigers die meer willen bewegen en nog wat gaan zien.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.