Ik heb vandaag tickets geboekt voor de IC naar Berlijn. Nu zie ik op de plattegrond van dec 2023 van rijtuig 31, dat onze toegewezen zitplaatsen (15 en 16) zitplaatsen zijn voor Zugbegleiter. Dat zijn volgens mij de conducteurs. Heeft iemand ervaring met deze situatie? Dat je plekken nog wijzigen bijvoorbeeld? Of is't gewoon zo dat deze zitplaatsen ook worden toegewezen wanneer er meer tickets verkocht worden?
Je bent vergeten datum en vertrektijd (of treinnummer) te noemen maar voor mijn test met een willekeurige trein in januari kon ik die plaatsen gewoon reserveren:
Mochten die plaatsen door het personeel in beslag worden genomen, dan moet datzelfde personeel jullie een andere plaats geven.
Ik vind dit heel slordig van Deutsche Bahn. Dit kan gewoon niet.
Even gegoogled en TS zal deze plattegrond gezien hebben: https://support.nsinternational.com/ci/fattach/get/158229/0/filename/Plattegrond+IC+Berlijn+vanaf+10+dec+2023.pdf
Net een steekproefje genomen via de website van DB. Er zijn op het moment geen zitplaatsen 1e klas te boeken op alle data die ik geprobeerd heb. Er zal ergens een fout zijn gemaakt die nog hersteld moet worden.
Net een steekproefje genomen via de website van DB. Er zijn op het moment geen zitplaatsen 1e klas te boeken op alle data die ik geprobeerd heb. Er zal ergens een fout zijn gemaakt die nog hersteld moet worden.
Ik kan dit alleen reproduceren als ik tweede klasse vervoer probeer te combineren met eerste klasse zitplaats.
Ik kan dit alleen reproduceren als ik tweede klasse vervoer probeer te combineren met eerste klasse zitplaats.
Ik kan dit nog steeds reproduceren door een zitplaats 1e klas te vragen op een datum vanaf 15 december. Bij DB moet je 1e of 2e klas kiezen en als je 2e klas kiest, kun je geen zitplaats 1e klas uitkiezen.
Wat ik bedoel is: Ik kan de hele "bug" niet vinden. Niet via de DB website en niet via de DB Navigator app.
Het is toch correct dat je voor een tweede klas prijs geen eerste klas zitplaats kan selecteren? Of bij eerste klas prijs geen tweede klas zitplaats?
Het werkt correct bij zowel een losse zitplaatsreservering als bij een combinatie van vervoerbewijs en zitplaatsreservering. Het werkt zelfs correct bij al dan niet eerste klas upgrade selecteren.
Chrome 131.0.6778.39
Android 13; Nokia G10 Build/TP1A.220624.014
DB Navigator 24.30.0
14 november 2024
Er was geen bug maar een foutje van mij. Vergeten het schuifje op 1e klas te zetten.
Ik zie overigens dat op veel data de stoelen 15/16 in rijtuig 31 door DB worden aangeboden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.