Skip to main content

De IC van Enkhuizen naar Maastricht van 15:08 kwam met +8 minuten vertraging aan in Utrecht Centraal, opzich niks nieuws.

Het enige merkwaardige was dat deze machinist zo'n haast had dat ie gewoon met vol tempo tot aan het perron reed, eenmaal bij het perron was het keihard remmen met een enorme kabaal. De remmen vonden het duidelijk niet fijn, maar de reiziger ook niet.

 

Opzich prima dat een machinist er alles aan doet om een vertraging in te halen, maar dit lijkt me niet goed voor de trein en ook helemaal niet ideaal voor de reiziger die net door de trein wandelt.

 

Het leek net of de machinist van plan was om Utrecht Centraal over te slaan en op het laatste moment dacht "Neuh, toch maar niet."

Meneer de machinist heeft vast genoten van de snelheidsbeperkingen tussen Utrecht Centraal en Den Bosch 🤣.

 

Hoe noem je een wegpiraat op het spoor?


Hoe noem je een wegpiraat op het spoor?

Een spoorpiraat natuurlijk.


Hoe noem je een wegpiraat op het spoor?

Een spoorpiraat natuurlijk.

Klinkt minder leuk 😔.


Meneer de machinist heeft vast genoten van de snelheidsbeperkingen tussen Utrecht Centraal en Den Bosch 🤣

Neuh, de trein kwam uit Enkhuizen en de vertraging was opgelopen tussen Hoorn en Amsterdam (plus daarna nog 3 minuten erbij tussen Utrecht en Den Bosch… en de rest)

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-09-20/2959

 


Neuh, de trein kwam uit Enkhuizen en de vertraging was opgelopen tussen Hoorn en Amsterdam (plus daarna nog 3 minuten erbij tussen Utrecht en Den Bosch… en de rest)

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-09-20/2959

Het was een grap... een snelheidsduivel en snelheidsbeperkingen gaan niet samen, al is het tegendeel bewezen want er is juist meer vertraging bij gekomen 😄.


Reageer