Identiteitspapieren gevonden? | NS Community
beantwoord

Identiteitspapieren gevonden?

  • 12 May 2023
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Ik kreeg bericht van gevonden voorwerpen: Goed nieuws! Wij hebben uw mapje gevonden en geregistreerd onder het volgende referentienummer: 8001872032. In dat mapje zaten ook mijn identiteitspapieren en pasjes. NS meldt niet of ook die zijn gevonden. Ik weet, dat die aan de uitgevers ervan (o.m. overheid) worden gestuurd ter vernietiging, maar als ze er niet meer in zaten is identiteitsfraude mogelijk, want kan iemand ze eruit hebben gehaald en was het mapje leeg. . . Dus zou ik graag weten of die pasjes e.d. erin zijn aangetroffen. Dat vermeldt NS helaas niet. Kan ik er alsnog bericht over krijgen? Het zou me gerust kunnen stellen. 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 12 May 2023, 15:00

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Jelle Vegt, en welkom op de NS Community!

Fijn dat je mapje gevonden is! Het is helaas lastig te zeggen voor mij wat er wel en niet in het mapje is aangetroffen. Hiervoor kan je het beste contact leggen met de afdeling Verloren en gevonden voorwerpen

Badge +3

Bij mijn weten worden alleen gevonden losse passen vernietigd of opgestuurd naar de betreffende instanties (RDW, Marcechaussee e.d.), maar als ze in een portemonnee of mapje zitten krijg je ze terug. Uiteraard op vertoon van een geldige legitimatie.

Als je je portemonnee e.d. niet zelf komt ophalen gaat die na enke dagen naar het depot en daar worden de passen wel verwijderd.

Dus als je je mapje gaat ophalen en de passen zitten er niet meer in dan kan een kwaadwillend iemand er inderdaad mee aan de haal gegaan zijn.

Ook als je passen er nog wel in zitten kan natuurlijk iedereen die jouw pas(sen) in handen heeft gehad daar (online) identiteitsfraude mee plegen.

Reageer