beantwoord

Ik heb niet illegaal gereisd

  • 5 May 2022
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Relatienummer: 0220286959      |      Ons kenmerk: 5180212063

Beste meneer/mevrouw,Ik ben nieuw in Nederland en spreek geen Nederlands.
Gisteren reed ik van station Bussum Zuid naar Amersfoort Centraal voor mijn rijbewijscursus.
Ik was gisteren erg in de war en op de terugweg denk ik via de verkeerde kluis Amersfoort Centraal binnen te zijn gekomen.
Je kunt aan de beelden zien dat ik om 18:01 inlogde. Toen stapte ik in de verkeerde trein. (Schiphol)
Ik stapte uit op station Duivendrecht toen ik me realiseerde dat ik in de verkeerde trein zat.
Ik dacht dat er iets mis was toen ik het rode licht zag toen de ticket geleider de kaart scande. Maar hij heeft me niet gewaarschuwd.
En ik nam de trein via Weesp naar Amersfoort Vathorst en keerde terug naar Bussum Zuid.
En ik heb mijn kaart laten lezen op het apparaat. Je ziet het op mijn NS-kaart.
Illegaal reizen bestaat niet. Ik heb al mijn eigen reiskaart.
Ik zou graag willen dat u de kosten van de door mij genoemde reis eist en niet wordt bestraft.Ik wacht op een antwoord van u.Met vriendelijke groeten,

icon

Beste antwoord door MoDe 5 May 2022, 12:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt waarschijnlijk bij de verkeerde uitgecheckt of ingecheckt in Amersfoort. Het rode lampje in Duivendrecht is een teken dat er iets niet goed is met in- of uitcheck. Je kunt telefonisch jouw reizen laten corrigeren door de vervoerder waar je in Amersfoort door het poortjes bent gegaan en bij de NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat hier zo te lezen om een boete/correctietarief, waarbij de conducteur weer 's niks gezegd heeft. Vermoedelijk is er inderdaad iets mis gegaan bij het inchecken. Neem contact op met de klanteNService om het uit te leggen, hopelijk kunnen zij nog iets voor je betekenen.

Badge +3

Als die controle plaatsvond in een trein van Duivendrecht naar Amersfoort dan wordt dat gezien als terugsteken (reizen in de richting van je vertrekstation), want je was ingecheckt in Amersfoort.

Een reis Amersfoort - Duivendrecht - Bussum Zuid kost zonder korting € 13,30 en waarschijnlijk heb je nu een correctie van € 50,00 gekregen.

Ik hoop ook dat de Klantenservice het recht kan zetten.

Reageer