beantwoord

ik wil een bericht sturen

  • 23 April 2023
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

“Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken……”

 

Dat kan wel zo zijn, maar toch wil ik onderstaand graag laten weten wat ons is overkomen op zo’n “Gratis reisdag/Keuzedag VDU” van de NS.

 

Woensdag 19 april jl.

Wij hadden geboekt voor een voorstelling van AIDA in het Circustheater in Scheveningen op woensdag 19 april met voorafgaand een diner en een paar dagen verblijf ik het KURHAUS .

Als houders van NS pas maken wij graag gebruik van de door NS aangeboden “Keuzedagen VDU/gratis reizen dagen”.

We kozen de trein van 11.30 uur van Den Bosch centraal naar Den Haag C.S. met een overstap in Utrecht.

De trein kwam ca. 25 minuten later dan gepland maar dat kon onze pret ( een paar mooie dagen in Scheveningen) niet drukken.

Wat er later die dag allemaal gebeurde echter wel!

Overstappen in Utrecht geen probleem. De trein vertrok maar stopte al snel bij Woerden. Na een stop van ca. 20 minuten kregen we te horen dat de trein niet verder kon rijden en gingen we terug naar Utrecht. Volgens de mededelingen in de trein zou een conducteur langs komen om alles toe te lichten, niemand gezien of gehoord!

Op het station in Utrecht klampten wij de eerste de beste medewerker van NS aan die ons, en meerdere reizigers, mededeelde dat er buiten bus klaar stonden om ons naar Leiden te brengen en vandaar af konden we weer met de trein.

In de wandeling naar buiten kwamen we langs een info balie van NS en daar hoorden we een ander verhaal:

Met de trein naar Dordrecht, vandaar naar Leiden en dan met de bus naar Den Haag C.S.

Iets verder op echter vertelde een dame die bij ons in de trein had gezeten: “Met de bus naar Gouda en met de trein van Gouda naar Den Haag.”

Wij naar buiten naar de aangegeven bus halte, stonden wel 100 mensen die allemaal in die bus wilden. Wij stonden achteraan dus…….

Ik vergeet nog te vertellen dat ik met een stok loop en we een redelijk zware koffer bij ons hadden!

Weer naar het station van de NS. Een drietal NS medewerkers aangesproken waarvan we ronduit “onbeschofte” antwoorden kregen en een keer zelfs compleet genegeerd werden. Ik begrijp nu ook waarom medewerkers van de NS regelmatig een klap in hun gezicht krijgen (!).

Gelukkig was er een vriendelijke jongen in de info balie die ons adviseerde de trein naar Schiphol te nemen en vandaar naar Den Haag CS.

Op Schiphol aangekomen hebben we eerst de andere passagiers uit laten stappen om ze niet te hinderen met de koffer en mijn moeilijke lopen.

Toen we met de koffer aan het zeulen waren kwam er een conducteur in de deur staan roepen:  “Of we g.v.d. onderhand eens uit de trein wilde komen of dat we er bleven wonen….?”. Zelden zo’n onbeschofte kerel meegemaakt.

Van Schiphol dus naar Den Haag CS, maar de trein reed echter maar tot Leiden. Daar moesten we in een, door NS gecharterde touringcar, die ons naar Station Mariahoeve zou brengen. Netjes geregeld, assistentie met de koffer! Prima!

Op Station Mariahoeve ingecheckt maar daar  werd onze OV kaart belast omdat we buiten de “vrij reizen” tijd zaten.

Uiteindelijk kwamen we rond 17.45 uur op Den Haag C.S. aan.

Daar hebben we een taxi moeten nemen om op tijd in het hotel te zijn voor het diner en de voorstelling.

Als diabetisch patiënt moet ik, i.v.m. met het spuiten van insuline, het tijdstip van mijn maaltijden heel goed in de gaten houden. U kunt zich wel voorstellen dat dat na zo’n dag ook aan alle kanten mis is gegaan.

 

Na een reis van meer dan 6 uur bereikten we dus uiteindelijk Den Haag CS.

Uiteraard kan ik moeilijk claimen dat ik mijn “Keuzedag VDU/vrij reizendag” vergoed wil hebben maar ik wil wel de kosten van de trein van Mariahoeve naar Den Haag CS van mij en mijn vrouw ( 2x € 2,60) en de kosten voor de noodzakelijke taxi van Den Haag CS naar ons hotel in Scheveningen ( € 25,10) vergoed hebben.

Dat we de énige zonnige dag van die week dankzij NS, doorgebracht hebben in treinen, bussen en stations daar zullen we het maar niet over hebben.

 

Met vriendelijke groet

Huub Goossens.

gegevens verwijderd door een moderator

icon

Beste antwoord door MoDe 23 April 2023, 15:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Weer naar het station van de NS. Een drietal NS medewerkers aangesproken waarvan we ronduit “onbeschofte” antwoorden kregen en een keer zelfs compleet genegeerd werden. Ik begrijp nu ook waarom medewerkers van de NS regelmatig een klap in hun gezicht krijgen (!).

Hier ben ik gestopt met lezen. Als je geweld tegen mij of mijn collega's gaat goedpraten, ben je voor mij af.

Reputatie 7
Badge +3

Goedendag, allereerst wat jammer dat de reis zo slecht verlopen is.

De taxikosten zullen niet vergoed worden. U heeft er zelf voor gekozen om een taxi van station naar hotel te nemen.

Wel kunt u een beroep doen op de geld-terug-bij-vertraging-regeling voor uw keuzedag en de extra treinkosten die u heeft moeten maken. 

U heeft nu uw persoonlijke gegevens openbaar gezet. Haal deze weg door binnen een uur op de 3 puntjes rechtsonder te klikken.

Wij gaan uw claim hier niet behandelen, wij kunnen dat niet, want wij zijn hier reizigers net als u en kunnen vragen beantwoorden en advies geven, maar meer ook niet.

Komt u er niet uit bij de Geld-terug-bij-vertraging-regeling dan kunt u telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

 

Reputatie 7
Badge

Inderdaad vervelend wat er gebeurt is. Helaas loopt alles in het honderd bij een calamiteit. Desondanks kan die opmerking over geweld niet door de beugel.

Reputatie 7
Badge +3

De opmerking over dat geweld is voor mij ook iets wat niet kan. 

Wat betreft de extra kosten omdat u buiten de “vrij reizen” tijd zat, waarschijnlijk heeft u voordat u in Leiden in de bus stapte niet ingecheckt bij een mobiel paaltje (ik neem even aan dat die daar stond omdat er ook tijdelijke paaltjes stonden bij de NS bus instaphalte bij station De Vink gedurende de periode dat er geen treinen reden tussen Leiden en Den Haag vanwege het ongeluk bij Voorschoten). Door bij de bus in te checken had het 1 reis (met overstap) gebleven ipv dat u een nieuwe reis begon bij inchecken op Mariahoeve. Op Mariahoeve zijn geen poortjes dus had u met de incheck in Leiden niet uit hoeven checken bij de bus en weer opnieuw inchecken bij het station. Als u dit uitlegt bij de klantenservice kunnen zij mogelijk de kosten voor de rit Mariahoeve - Den Haag Centraal terugbetalen. 

Helaas loopt alles in het honderd bij een calamiteit. 

Dat is ook moeilijk te vermijden. Het probleem is alleen dat het spoor in Nederland zo langzamerhand van dit soort calamiteiten aan elkaar hangt. Het is ieder dag een flink aantal keren raak.

Reageer