beantwoord

Illegaal gebruik driehoeksleutel

  • 8 January 2024
  • 5 reacties
  • 450 Bekeken

Goede avond,

ik had vandaag wel heel iets bijzonders gezien, een paar tokkie scholieren bij Amersfoort zette gewoon een ICMM raampje open…

 

Vervolgens probeerde ze met dezelfde driehoeksleutel de deur eerder open te doen ( dit gaat niet werken volgens mij? ) 

 

mijn vraag is eigenlijk waarom gebruikt de NS deze makkelijk te verkrijgen driehoeksleutels en niet iets secuurders.Want ze kunnen dan ook gewoon op een defecte WC zwartrijden…

 

Kan dat niet met een masterkey geregeld worden die niet makkelijk te krijgen is..?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 January 2024, 21:48

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo phamhuis1 en welkom bij de NS Community,

 

Via andere topics is in het verleden de vraag gesteld of je deze sleutels kon kopen waaruit bleek dat deze juist niet makkelijk te verkrijgen zijn. Deze sleutels zijn niet de standaard driehoeksleutels. Een andere optie zoals een digitaal pasje brengt heel veel kosten met zich mee.

Badge +3

De deur van een ‘zeszitje’ in ICR/ICM heeft geen bijzonder slot (en wc’s volgens mij ook niet). 

Met een bierviltje openen is wat lastiger… en die ‘rijtuigsleutels’ vind je inderdaad niet bij de bouwmarkt. 🤣 Raampjes openen (en andere soortgelijke driehoek/vierkant sloten) lukt ook nog wel met een punttangetje.

Goede avond,

ik had vandaag wel heel iets bijzonders gezien, een paar tokkie scholieren bij Amersfoort zette gewoon een ICMM raampje open…

 

Vervolgens probeerde ze met dezelfde driehoeksleutel de deur eerder open te doen ( dit gaat niet werken volgens mij? ) 

 

mijn vraag is eigenlijk waarom gebruikt de NS deze makkelijk te verkrijgen driehoeksleutels en niet iets secuurders.Want ze kunnen dan ook gewoon op een defecte WC zwartrijden…

 

Kan dat niet met een masterkey geregeld worden die niet makkelijk te krijgen is..?

Dit vroeg ik mij eens eerder af. Van een NS medewerker kreeg ik te horen dat deze sleutels vaak verkocht/gegeven worden door NS-collega's en makkelijk intern te bestellen zijn als een NSmedewerker deze kwijtraakt. Ook zijn sommige varianten van deze sleutel makkelijk te kopen via websites zoals Aliexpress en soms bol.com.

Reputatie 4

Ik heb thuis een oud deurkastje van de SGMm (gekocht bij de Upcycle Store) en daar past een eenvoudige driehoekssleutel in die mijn vader nog had liggen.. 

Badge +3

Wilde deze nog eigenlijk delen… bij deze 

 

Reageer