Op 26 december was ik niet zeker van mijn check-in 10.44 u. op station Zwolle. Had ik nou bij NS of Blauwnet ingecheckt ? Om dit te laten controleren doe ik wat geadviseerd wordt door NS, en loop op station Lelystad naar de uit gestapte conductrice. Die reageert enigszins gestrest, en heeft hier geen tijd voor. Om op mijn verdere reis geen problemen te krijgen, besluit ik maar om bij de poortjes in -en uit te checken. Al deze handelingen worden op mijn maandfactuur beschreven als correctie-tarief, met als klap op de vuurpijl een boete voor de Blauwnet incheck van € 20. Deze probeer ik via de meldingsprocedure: Uitcheckgemist terug te ontvangen. Ook in de NS-app worden deze handelingen als vergeten check-in/check-out beschreven. Jammer genoeg kun je dit niet real-time zelf in de app controleren, die uitleg zie je pas een paar dagen later. Een volgende reis, na een abonnements-upgrade vroeg ik in de trein een langs lopende conducteur of hij mij kon vertellen wat er als flex-reisproduct op mijn ov-chipkaart te zien was. Van hem kreeg ik geen duidelijkheid en mijn vraag is of hij sowieso inzage heeft in mijn reisgegevens, bv. of ik 1e klas mag zitten, wat het geval is. Zijn info was dat ik 2e klas zou reizen.
incheck controle conducteur
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.