beantwoord

Intercity als Sprinter (ofwel Sprintercity) veelvoudig ingezet

  • 25 December 2021
  • 8 reacties
  • 464 Bekeken

Er word bijna alleen Sprinter als Intercity ingezet op de serie 2000 en 2800 tegenwoordig, ofwel sprintercity. Er rijd dan alleen SLT als intercity.

Waarom word dit gedaan? Er zijn DZZ dubbeldekkers weer in dienst dus ik ben erg verbaast dat er in de randstad een SLT als intercity rijd nu. De trein is veel te klein, dus ook idioot druk vandaag.

Kan iemand uitleggen waarom er gekozen is om in de randstad het sprinter als intercity in te zetten en niet in een rustiger gebied? (neem bijvoorbeeld 3600 serie daar reed SNG sprintercity)

 

icon

Beste antwoord door JurgenH 25 December 2021, 17:50

Bekijk origineel

8 reacties

Of is er iets behoorlijk mis met DDZ ?

Ik heb er ingezeten en  naar mijn mening zijn de trillingen nog behoorlijk aanwezig.

 

Reputatie 7
Badge +1

Niet alle DDZ's zijn alweer terug in dienst, dus er is nog steeds sprake van een krapte in het intercitymaterieel. Bij de nu inzetbare treinen is onder andere het remsysteem (wat de trillingen veroorzaakte) aangepast waardoor de trillingen weg zouden moeten zijn.

Reden voor inzet in deze series heeft denk ik te maken met het feit dat beide intercity's niet echt hele lange ritten zijn en redelijk korte halteafstanden hebben.

Al heeft op beide series afgelopen weken vooral weer ICM gereden, en lijkt de inzet van SLT op deze series maar tijdelijk. Vanaf maandag staat daar weer voornamelijk ICM gepland.

Reputatie 7
Badge +3

Er rijdt nu opeens DDZ-6 op serie 3700.

Reputatie 7
Badge +1

Ja DDZ is zo nu en dan plots op exotische plekken terug te vinden.

Zo waren ze vandaag ook op de 3500 serie en de 800 serie te vinden.

Ja DDZ is zo nu en dan plots op exotische plekken terug te vinden.

Zo waren ze vandaag ook op de 3500 serie en de 800 serie te vinden.

Weet niet welke stellen het zijn maar we hebben ook 2 DDZ's met een sandite installatie rondrijden die bewust elders ingezet kunnen worden om die redenen.

Reputatie 7
Badge +1

Ja DDZ is zo nu en dan plots op exotische plekken terug te vinden.

Zo waren ze vandaag ook op de 3500 serie en de 800 serie te vinden.

Weet niet welke stellen het zijn maar we hebben ook 2 DDZ's met een sandite installatie rondrijden die bewust elders ingezet kunnen worden om die redenen.

Het waren stellen: 7635, 7608. Vandaag rijdt DDZ ook in de 2200 en 2600 series. Dat zijn stellen 7635 en 7616.

De sandite stellen zouden volgens Somda de 7506 en 7507 moeten zijn.

Reputatie 5

Gebeurd ook op Leiden C-Eindhoven C,maar deze gaat na Utrecht door als stoptrein.

Vind ik persoonlijk niet erg.

Zou dat het kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge

@Satneef Je bedoelt de IC Leiden - Utrecht - Den Bosch?
Die rijdt na Utrecht in de richting van Den Bosch als Sprinter, en rijdt enkel met SLT volgens de planning.

Reageer