Zoals Danny NS aangeeft zijn ze zelfs verplicht om dit aan te geven. Hij heeft dit kenbaar gemaakt bij IPSOS.
Blijft de vraag, wat nu precies het nut is van zo’n momentopname. En hoe betrouwbaar die cijfers dan zijn omdat deelname aan het ‘onderzoek’ niet verlpicht is.
Mijn volgende opmerking is niet onderbouwd maar een persoonlijk hersenspinsel.
Het is een peiling. De data van de 1e rit zal weinig duidelijkheid scheppen in het koop- en reisgedrag van de reizigers. Als je alle data van alle onderzoeken bundelt zal er echter wel een rode lijn te constateren zijn. Ik neem aan dat er i.c.m. overige verkoop- en reisdata een goede schatting gemaakt kan worden van het totaalbeeld. Ik zie het als de peilingen rond de verkiezingstijd. De focusgroep zal naar alle waarschijnlijkheid een ander beeld weergeven dan de daadwerkelijke einduitslag, maar het is een goede indicatie van de gang van zaken.
Beste NS,
Allereest snap ik niet waarom u onderzoek doet naar kaartsoorten en versies als in Klasse verschil etc.
Reden:
Gebruik OV Chipkaart poortjes die weten alles
Vervoersbeweizen zijn of wel op OV kaart of via Kaartautomaat/online besteld en ingescheckt met Chip of QR.
Graag zou ik willen begrijpen, hoe het dan kan dat de NS IPSOS nodig heeft?
Alvast bedankt voor de uitleg
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.