beantwoord

kaart voor traject Ariva

  • 7 June 2022
  • 8 reacties
  • 263 Bekeken

Ik moet van Apeldoorn naar Zutphen heb dus online kaartje gekocht bij NS nu blijkt dat je kaartje moet kopen bij Ariva! Hoe is het dan mogelijk om kaart te KUNNEN kopen bij NS???

 

icon

Beste antwoord door Robert B 7 June 2022, 17:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met “nu blijkt”? Via NS kun je een kaartje kopen voor iedere treinreis in Nederland met iedere vervoerder, dus ook Arriva. 

Heb je een e-ticket gekocht via NS dat €4,85 kost? Dat is gewoon geldig in de trein van Arriva.

Reputatie 7
Badge +1

Je MOT kiezen voor deze verbinding-via NS (dus met overstap in Deventer) of sneller/direkt, geen WC, met ARV

Met een chipkaart )bestaat nog steeds, ook handig voor de bus) moet je aan beide kanten ook kiezen welke company je denkt te gaan benutten.

EErst ff enken, dan pas sreuwen

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider Wanneer je een kaartje koopt vanuit de reisplanner krijg je alleen maar rechtstreekse treinen te zien met Arriva. Je betaalt dus nooit voor een reis met overstap in Deventer.

Reputatie 7
Badge

Op het E-ticket staat ook (vrij klein) de vervoerder genoemd. Daar zal dan ongetwijfeld Arriva of een afkorting staan.

Badge +3

Op een e-ticket staat ook de prijs, als je het in de NS app hebt staan dan tik op ‘Omdraaien’ voor de details.

Hoe dan ook, bij het bestellen krijg je een routekeuze:

Van Apeldoorn naar Zutphen met NS (€ 6,90)
Van Apeldoorn naar Zutphen met Arriva (- € 2,05 dus € 4,85)
Vrije routekeuze (€ 6,90)

Reputatie 7
Badge +3

Bij het bestellen krijg je helemaal geen routekeuze bij een rechtstreekse rit met Arriva (via Klarenbeek):



Vandaag is er wel een uitzondering met een verbinding om 22.20 uur via Deventer. Maar ook voor die verbinding krijg je geen keuze voorgelegd:
 

 

Reputatie 3

Of je een routekeuze krijgt ligt aan hoe je het e-ticket bestelt.

Vanuit de reisplanner (app of website) krijg je geen routekeuze, je kiest de route en vervoerders al bij het selecteren van de reis.

Als je via https://www.ns.nl/producten/en/meest-gekocht/p/enkele-reis bestelt krijg je wel een routekeuze.

 

Badge +3

Dan koop je het ticket voor een bepaald reisadvies in de planner?

Via https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis krijg ik het volgende

Edit: @Janrm was me voor... 

Reageer