beantwoord

Kan ik niet meer reserveren voor de fiets?

  • 6 May 2022
  • 5 reacties
  • 1634 Bekeken

Dat een fiets meenemen in de trein een probleem kan zijn wist ik al, daarom reserveer ik voor alle zekerheid van tevoren een plekje (wetend dat dit geen enkele garantie geeft).

Maar sinds kort lukt het reserveren niet meer. Al een paar keer gehad dat de app “geen plaats beschikbaar” aangaf terwijl mijn fiets de enige fiets in de hele trein bleek te zijn.

Binnenkort ga ik op vakantie en essentieel is dat ik de fiets mee kan nemen van Rotterdam naar Vlissingen. Maar welke trein ik ook probeer in de komende twee weken, bij alle treinen buiten de spits staat dat er geen plek beschikbaar is voor fietsen “Probeer een andere trein”. Is er iets speciaals aan de hand op dit traject?? Of maar gewoon proberen??  

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 May 2022, 09:51

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

De proef met fietsplekreserveringen bij NS is gestopt en aanmelden is niet meer mogelijk, vandaar dat er bij alle reizen met NS staat dat er 0 plekken beschikbaar zijn. U kunt dus gewoon zonder aanmelden uw fiets meenemen in de trein, mits er natuurlijk plek is.

Reputatie 7
Badge +3

Het is werkelijk beschamend dat dit op de site en in de app nog steeds niet aangepast is.

Ik heb dit 25 april al aangegeven. Ik heb nog geen inhoudelijke reactie ontvangen, dus ik heb even een reminder gestuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Twitterdakje RZ had het de 29e ook al doorgezet. 

 

Reputatie 7
Badge +3

En nog steeds wordt de mythe in stand gehouden dat het om reserveringen ging. Het was niet meer dan aanmelden. Als iemand op je plek stond werd er niet gehandhaafd. 

Een beschamende episode voor NS die nog steeds nawerkt.

Reageer