beantwoord

kan mijn fiets mee van Utrecht naar Groningen?

  • 10 May 2022
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Komende donderdag wil ik met mijn fiets naar Groningen voor een fietsvakantie. Als ik mijn reis plan, dan krijg ik bij alle reizen die ik plan (de NS-app stuurt me over Leeuwarden) te lezen dat mijn fiets niet mee kan. Ik kan die niet aanmelden of reserveren. Wat betekent dit? Is aanmelden/reserveren sowieso niet nodig en moet ik gewoon afwachten of er plek voor mijn fiets is? Of is er iets met die reis aan de hand waardoor er geen fietsen mee kunnen??

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 May 2022, 19:46

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

De proef met fietsplekreserveringen bij NS is gestopt en aanmelden is niet meer mogelijk, vandaar dat er bij alle reizen met NS staat dat er 0 plekken beschikbaar zijn. U kunt dus gewoon zonder aanmelden uw fiets meenemen in de trein, mits er natuurlijk plek is.

Inderdaad gaat de reis dan via Leeuwarden, omdat er busvervoer is tussen Meppel en Groningen en daarbij kan de fiets niet mee.

Dank!

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou er wel rekening mee houden dat de treinen via Leeuwarden drukker kunnen zijn dan normaal, ook en misschien vooral qua fietsplekken. Vanwege het busvervoer tussen Meppel en Groningen zullen reizigers die een fiets mee willen nemen via Leeuwarden gaan, naast de gewone reizigers naar Leeuwarden. 

Reageer