beantwoord

kan weer amper naar buiten kijken

  • 30 November 2022
  • 8 reacties
  • 467 Bekeken

  • Intercity
  • 6 reacties

Worden er stappen genomen om ramen beter en vaker te reinigen?

Het is altijd wazig en vies. Een van de leuke dingen van treinreizen is door het raam turen…en met fel licht binnen en vuile ramen zie je niks meer! Ik vind dit erg onder de maat. En zie dat er meer klachten over zijn. NS??

icon

Beste antwoord door Rene74 30 November 2022, 18:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit is een jaarlijks terugkerend precies hetzelfde fenomeen, in de vroege of late herfst-dat hangt beetje van het weer van die periode af. Heeft met kans op vorst te maken en ik begrijp (nu in een ver en erg warm land, wat overigens hier ook niet betekent dat raampjes altijd keurig schoon zijn) dat NL al wat vorst had de laatste tijd. Alleen kan je die ramen hier in oude treinen altijd helemaal openzetten zodat het lekker doorwaait.

Dus ja-overbekend en wordt weer aangevat-onder voorbehoud van ook voldoende personeel-als die omstandigheden weer draaien. Hier is personeel zat dat dat doet met van die lange bezems met water erdoor, in NL zijn het wasstraten maar moet er dus rijdend personeel zijn dat op nare werktijden die treintjes daardoor rijden.

Leuk spelletje, ook heel goed als hersentraining is om eerst eens zelf te bedenken waarom dit nou voorkomt en niet meteen klaarstaan om dit+dat van een ander te vragen. Van die dingen dus die vanwege andere gewoontes in dit land ook best vaak heel nuttig zijn.

Reputatie 7

Worden er stappen genomen om ramen beter en vaker te reinigen?

Het is altijd wazig en vies. Een van de leuke dingen van treinreizen is door het raam turen…en met fel licht binnen en vuile ramen zie je niks meer! Ik vind dit erg onder de maat. En zie dat er meer klachten over zijn. NS??

- Personeelstekort

- Koud weer (te koud voor   Nederlandse wasinstallaties)

- Alle ramen om de paar dagen handmatig wassen gaat niet gebeuren. Ook niet alleen bij de meest vuile treinen.

- Conclusie: Het blijft voorlopig zo het is. Dat het onder de maat is, ach ja. Het rijdt in ieder geval nog, dat is het belangrijkst, zal men denken😉

Ik heb al sinds een paar weken geen trein meer gehad waar je goed naar buiten kon kijken. Ik hoop gewoon niet dat dit de norm gaat worden. Prijzen stijgen ondertussen de pan uit.

 

Reputatie 7

Je kan het nog wel 12 keer herhalen maar het veranderd voorlopig niet. Alle redenen waarom er momenteel weinig tot niet gewassen wordt zijn al genoemd. Vanaf het voorjaar zal er weer meer gewassen worden. Tegen die tijd zijn de wintermaatregelen niet meer van kracht en is er voldoende personeel over om tijdens de rangeerdienst extra wasklussen te plannen. In de tussentijd kan je je vermaken met je telefoon (net als 99% van de andere reizigers).

Vind je voorbeeld op de foto ook nog niet eens heel schokkend eigenlijk… beetje vaal, maar anderzijds valt er nog prima doorheen te kijken.

Het is inderdaad een drama, dat is toch niet meer van deze tijd joh. Inderdaad erg vies en als het zonnetje er op schijnt zie je helemaal niks meer.

 

Waarschijnlijk wordt er op dit moment  minder gewassen omdat er nachtvorst is. Overigens vind ik graffiti op de ramen erger.

Ook wij ergeren ons groen en geel aan de vieze treinen. De NS lijkt een deelantwoord te hebben. Op mijn reis afgelopen woensdag zaten we in een trein, waarvan alleen het eerste klas gedeelte eerder een schoonmaakbeurt had gehad. (treinstel 9589 (Eindhoven - Alkmaar / 20 mrt 24.)
Paul. 
 

 

Reputatie 7
Badge +2

Gezien het 1/3e gereinigde raam links op de foto lijkt het er meer op dat deze trein van graffiti voorzien is geweest die is verwijderd.

Reageer