keuzedag | NS Community

keuzedag

  • 9 October 2022
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 1

Fijn, afgelopen zondag lekker dagje weg met ons nieuwe (voor het eerst omdat we over de 70 jaar zijn)  1e klas abonnement. Opstappen te Rotterdam, via Delft enz. naar Amsterdam. Komen aan op HollandsSpoor en de Silence coupé, stroomt vol met jeugd die een feestje houden. Leuk voor hun maar heel storend voor ons. Na half uur vriendelijk gevraagd of het iets rustiger kon en werd in gezicht uitgelachen. App van NS gebruikt en kreeg als antwoord dat ik maar een andere plek uit moest zoeken of conducteur op moest zoeken. Alle coupe’s in/uitgangen waren stampvol, kon er niet doorheen komen. Uiteindelijk tussen de mensen doorwurmen (wat niet in dank afgenomen werd) op zoek naar toilet. Daar aangekomen zeker 20 min. gewacht en uiteindelijk op de deur geklopt...werd niet opengedaan. Terug naar mijn plaats en met een noodgang uitgestapt op AmsterdamSloterdijk voor toiletbezoek. Terug weg van Amsterdam naar Rotterdam mensen hele weg zien staan de tussen paden. Moeders met heel kleine kinderen tussen de fietsen, in en uitgangen volgepropt met mensen.

Leuk hoor NS, spijt dat ik een abonnement heb genomen, wat een slechte service, geen conducteur gezien, propvol mensen tegen elkaar aangedrukt!


3 reacties

Leuk hoor NS, spijt dat ik een abonnement heb genomen, wat een slechte service, geen conducteur gezien, propvol mensen tegen elkaar aangedrukt!

Jammer, maar misschien was het verstandiger geweest als u voordat u een abonnement kocht eerst even wat rond gekeken had op dit forum. Dan had u beseft dat wat u hierboven beschrijft de normale gang van zaken is.

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet hoe lang u het abonnement al heeft, maar binnen 14 dagen na ingang kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht. Wel worden de gemaakte reizen dan tegen vol tarief verrekend.

 

Ik denk overigens dat het de komende maanden alleen nog maar (veel) erger gaat worden. Corona is weer aan een opmars bezig en dat gaat tot meer ziekteverzuim leiden. Ik vraag mij ook af of de instroom inmiddels al hoger is dan de uitstroom van personeel.

 

Tel daarbij op de enorme verschraling van de dienstregeling per 15 december en de conclusie dat het niet leuker gaat worden in de trein is snel gemaakt.  

Reputatie 7

Ik zou het wel weten: zo snel mogelijk van het abonnement af zien te komen. Zoals hierboven al aangegeven, gaat het alleen maar erger worden en dat is dus een recept voor duurbetaalde ergernis en frustratie. Daarnaast: 1e klasabonnementen waren ooit erg fijn - maar tegenwoordig bestaat 1e klas in de praktijk eigenlijk niet meer en wordt er volop van geprofiteerd zonder ervoor te betalen. 

De propvolle treinen zullen voorlopig wel blijven, met de nieuwe dienstregeling in het achterhoofd wordt het alleen maar oncomfortabeler en het is een afweging of u dan überhaupt nog wel wilt treinreizen. 

Reageer