beantwoord

klacht

  • 7 June 2022
  • 3 reacties
  • 335 Bekeken

Beste heer,mevrouw

 

Ik heb een boete gekregen. 

Ik had mijn trein laatste minuten gered en daardoor heb ik mijn ov heel snel voor gehouden. 

Daardoor ben ik niet kunnen in checken een reis ook best veel met de auto kunnen jullie misschien wat aan de boete doen. Ik wil niet met onrecht een hoge boete betalen. 

*persoonlijke gegevens verwijderd door moderator*

Ik vind dat u collegas beter moet combineren!

U collega’s zeggen oké oké maar achter af word het gelijk een boete!!

 

icon

Beste antwoord door Momo 7 June 2022, 23:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Let erop dat dit een openbaar forum is en jouw gegevens dus openbaar staan. Je kunt de afbeelding weghalen door het bericht te bewerken met de drie puntjes rechtsonder het bericht.

Badge +3

Afgezien van de persoonlijke info op de foto vind ik het vreemd dat men in die brief spreekt over het verschuldigd zijn van ‘de wettelijke boete’ van € 50,00 🤔

In welke wet staat dat? Het is toch gewoon de toeslag voor het moeten kopen van een vervoerbewijs in de trein (die je bij goed gedrag eens per jaar kunt laten kwijtschelden)?

Geachte mevrouw, mijnheer (ladies first natuurlijk) is ook nog een dingetje. Zet daar in ieder geval mijn naam bij!

Edit: oke https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/uitstel-van-betaling.html

Het boetebedrag van € 50 is een besluit van de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu. Deze boete is gelijk voor alle vormen van openbaar vervoer: bus, tram, metro en trein. De administratiekosten bedragen € 15.

Scheelt in ieder geval dat je die administratiekosten niet hoeft te betalen (Edit: dat is pas aan de orde bij te laat betalen, was eerst 10 euro) 🤣

Voor de rest, zie ook https://nos.nl/artikel/2071500-boete-zwartrijden-in-het-ov-wordt-50-euro uit 2015, want bij meer (70 euro) zouden “zwartrijders die met zo'n hoge boete geconfronteerd worden, wel eens extra agressief kunnen worden?!” Vreemde afweging om de hoogte van een ‘boete’ te laten afhangen van het (wan)gedrag van je reizigers maar het zal wel.

Uh, ik ben alleen maar vergeten in te checken hoor… Nou ja, dan krijg je die 50 euro in bepaalde gevallen wel terug dus. Zet dat er vooral ook bij in de brief!

Bij NS Flex en een correctie is dat namelijk geen enkel probleem, we denken dat je uit Eindhoven kwam (of daarheen ging bij een gemiste UITcheck) dus corrigeren wij dat gewoon voor je!

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen sprake van onrecht, als je niet ingecheckt bent is het geheel terecht dat er bij controle een boete volgt. De conducteur kan er niets aan doen dat je zo laat bent, als je eerder naar het station was vertrokken had je genoeg tijd gehad om in te checken. Als het de eerste keer is zou je bij de klantenservice kunnen vragen om coulance en die €50 laten kwijtschelden. 

Reageer