Utrecht Centraal, spoor 1 naar Hilversum zojuist om vijf voor zes. Ik kom het perron op en kan niet meer mee met de trein van 17:56 naar Almere. Trein is te vol. Een stuk of 50 passagiers blijven op het perron achter.
De drukte komt door een overval bij Bussum en iedereen rijdt dus om via Utrecht.
Helaas is de storing net voorbij en daardoor rijdt de trein van 18:12 naar Hoofddorp niet omdat de trein vanaf Hilversum door kan rijden naar er nog geen trein terug is.
Half uur wachten dus. In de app staat dat er 7 bakken SNG komen voor de trein van 18:26 naar Almere. Even later staan er op de CTA nog 3. Het viertje wordt afgekoppeld.
Gesprek met de machinist en conducteur en die begrijpen het probleem. De PLP is er ook maar is onverbiddelijk: van hogerhand is het besluit gekomen om het treinstel eraf te halen. Gesprek heeft geen zin. Hij baalt er ook van. Een vriendelijk gesprek over verantwoordelijkheden heeft geen zin. “Het komt van boven".
Gevolg laat zich raden: trein is vol en ook nu een stuk of 20 reizigers die niet mee kunnen. Ze kunnen de boom in want de volgende trein rijdt ook niet dus ook zij mogen een half uur wachten.
Wie verzint deze waanzin?
Met vriendelijke groet,
Dennis van Leuverden