Als je een koelkast koopt op marktplaats of iets in de richting mag je deze meenemen in de trein als deze geen passagiers hindert.
Nee! NS is geen verhuisbedrijf. De hoogte lengte of diepte van handbagage mag niet meer dan 85 cm bedragen volgens de algemene voorwaarden. Een koelkast valt niet onder handbagage en is over het algemeen hoger dan 85 cm. Of er reizigers mee gehinderd worden of niet maakt daarin niet uit.
Als je een koelkast koopt op marktplaats of iets in de richting mag je deze meenemen in de trein als deze geen passagiers hindert.
Welkom
Jazeker mag dat! Zolang de ‘tafelmodel’ koelkast (of elke wasmachine) gewoon binnen de maten voor handbagage valt!
Je mag er alleen niemand mee hinderen, dus niet mee gaan sjouwen maar een steekwagentje of zo
Astemblief uw antwoord op maat met filmpje en al.
Astemblief uw antwoord op maat met filmpje en al.
Haha ja, gouwe ouwe!. En deze gasten lukte het ook vrij simpel (8 jaar geleden, toen zulke filmpjes maken nog fun was) https://www.youtube.com/watch?v=lgvUeY0N9eY
Leve die buschauffeur trouwens aan het eind (op 11:20). Stelletje kut-studenten met een uitdagig (en camera) dus let's go!
De conducteur kan het echter altijd weigeren. Persoonlijk vind ik het ook oneigenlijk gebruik maken van de trein. Studenten hebben er soms ook een handje van dit te doen bij een verhuizing. Ik snap dat wel als je gratis reizen hebt, ook tussen de universiteitssteden maar een koelkast geeft wel degelijk overlast bij het in-en uitstappen.
mag je deze meenemen in de trein als deze geen passagiers hindert.
...en definieer dat hinderen of hinderlijk zijn maar eens. Zo werkt het niet en kan het ook niet werken. Degene die vervoert, heeft er belang bij te vinden dat het zo gezien wordt dat het niet hindert. Daarom is er pp dit punt regelgeving. Ik kan me goed voorstellen dat een conducteur, zeker in een volle trein, vindt dat het hinderlijk of zelfs gevaarlijk is en op grond daarvan het weigert. Mensen die geen koelkasten vervoeren mogen best in veiligheid reizen.zonder dat ze bij het in - en uitstappen gehinderd worden. Niemand verwacht daar een koelkast in de drukte.
In de praktijk is het nu al zo dat een conducteur zijn oordeel volgt, zeker als het om veiligheid gaat.
Of zoals ons alle Loes ooit zei ik ga er niet met een meetlat langs en beoordeel het per situatie.
Een bankstel mag niet, maar een kleine koelkast of wasmaschine zou op zich wel mogen (wegens afmetingen ‘handbagage’ van 85 cm)
Geen goed idee (dat zie je in het filmpje, een boze HC bepaalt dat het toch niet door gaat)…
Maar dan proberen we toch gewoon de volgende trein (we zijn netjes ingecheckt maar onze bagage wat overbemeten inderdaad voor de video…)
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.