Koffer weg uit dubbeldekker

  • 27 February 2022
  • 4 reacties
  • 340 Bekeken

Gisteren bleek bij verlaten dubbeldekker (reis Venlo naar Utrecht) dat mijn koffer weg was. Baal enorm! Kan ik nog iets anders doen dan dit aangeven bij de verloren voorwerpen? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge

Helaas niet zo veel. U kunt hooguit af en toe navragen of de koffer al terecht is.

Reputatie 7
Badge +3

Opgeven bij gevonden voorwerpen, aangeven als diefstal bij de politie en aangeven bij reisverzekering.

Voor de rest kun je weinig doen, behalve voor een volgende keer koffer zo plaatsen je er altijd zicht op hebt. Zo zet ik een bagage die niet in het rek pas nooit meer achter mij tussen 2 rug aan rug gezette stoelen, maar schuin voor mij. Ooit tas vergeten in drukke trein waar ik geen zicht op had. Met dank aan klantenservice en stationschef netjes kunnen ophalen op het eindstation waar ik later die dag moest zijn.

Ondanks dat je er niet veel over hoort worden er regelmatig eigendommen gestolen in de treinen, laat daarom nooit iets buiten je zichtveld staan. Daarnaast heb ik ook vaak mensen er op gewezen om geen tassen op de stoel aan het gangpad neer te leggen, bij stops op stations loopt er iemand snel door het gangpad en grist zo een tas weg en staat buiten en voordat jij opgestaan bent zijn de treindeuren dicht.

De trein is GEEN veilige plek voor je eigendommen !!!

Badge +3

De trein is GEEN veilige plek voor je eigendommen !!!

Ooit een tijdje stilgestaan vlak op Den Bosch, zakkenrollers actief dus de deuren mochten pas open nadat V&S opgetrommeld was, en de dader(s) gevonden hadden.

Als troost voor iedereen die dat wilde een tegoedbon voor Kiosk.

Reageer