beantwoord

Koningsdag alcohol

  • 26 April 2022
  • 8 reacties
  • 2151 Bekeken

Ik ga met vrienden koningsdag vieren in Amsterdam maar is het verboden alcohol mee te nemen en of te nuttigen in de trein? Wat voor boete staat er op als het wel verboden is?

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 April 2022, 10:11

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Tijdens Koningsnacht en Koningsdag is in het hele land niet toegestaan om alcohol op het station of in de trein mee te nemen. Dit geldt van dinsdagavond 26 april 19.00 uur tot donderdagochtend 28 april 7.00 uur. De winkels op het station zullen dan ook geen alcoholhoudende dranken verkopen.

Tijdens Koningsnacht en Koningsdag is in het hele land niet toegestaan om alcohol op het station of in de trein mee te nemen. Dit geldt van dinsdagavond 26 april 19.00 uur tot donderdagochtend 28 april 7.00 uur. De winkels op het station zullen dan ook geen alcoholhoudende dranken verkopen.

Weet je wat voor boete er op staat als je het toch wel zou doen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee wat de boete is. Mijn ervaring is wel dat je het prima in een afgesloten tas mee kan nemen, ik heb nooit meegemaakt dat ze daadwerkelijk preventief tassen gaan controleren.

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet relevant wat de boete is. Alcohol veroorzaakt niet altijd maar wel vaak zwak sociaal en agressief gedrag, en ondergraaft daarmee de feestvreugde en het gevoel van veiligheid. Gewoon niet doen en niet omdat je anders een boete krijgt. Koningsdag is nu eenmaal een massaal gebeuren en dit is een passende maatregel om narigheid te voorkomen bij mensen die dit niet uit zichzelf inzien.

Verder is wat drinken echt geen probleem. Het standaardtarief is, afhankelijk van de overtreding, 96 euro plus de kosten, maar dat voorkom je gewoon. Dom om daaraan geld uit te geven, je kunt met dat geld beter iets echt gezelligs doen.

Reputatie 7
Badge +1

Het is niet relevant wat de boete is. Alcohol veroorzaakt niet altijd maar wel vaak zwak sociaal en agressief gedrag, en ondergraaft daarmee de feestvreugde en het gevoel van veiligheid. Gewoon niet doen en niet omdat je anders een boete krijgt. Koningsdag is nu eenmaal een massaal gebeuren en dit is een passende maatregel om narigheid te voorkomen bij mensen die dit niet uit zichzelf in zien.

Verder is wat drinken echt geen probleem.

In Amsterdam zijn de supermarkten ook gewoon open. Dus waarom zou je alcohol gaan meenemen.

@Henkpeetersen 

Om het 's morgens onderweg al op een zuipen te zetten.

Reputatie 7
Badge

Stomdronken in oranje gekleed volk dat in de ochtend al flink gedronken heeft. De reden dat ik de trein mijdt op die dag.

Reputatie 7
Badge +3

Stomdronken in oranje gekleed volk dat in de ochtend al flink gedronken heeft. De reden dat ik de trein mijdt op die dag.

Ook tijdens carnaval probeer ik om die reden de trein te vermijden. De keren dat ik in die periode toch met de trein moest, stonk de trein naar pis en kots.

Reageer