kort treinstel in spits

  • 22 March 2022
  • 8 reacties
  • 243 Bekeken

Waarom zijn de treinstellen in de spits vaak een stuk korter dan voorheen. Vanochtend in Den Bosch in de spits (7.08) treinstel naar Amsterdam Zuid met zes wagons, normaal zijn dat er tien. Gevolg, mensen moesten in de gangpaden staan. Nu op terugweg (16.56), wederom kleine trein vanuit Amsterdam Zuid en weer mensen in het gangpad 


8 reacties

Reputatie 1

Had ik vanmiddag ook weer eens tussen Utrecht en Leiden! Het waren 10 bakken maar de laatste 4 bleven in Utrecht. Dus uiteindelijk met 6 bakken vol met staande reizigers vertrokken. Normaal zij het 10 bakken. Waarom NS!? Juist aan het begin van de avond spits!

Reputatie 7
Badge +3

NS is weer aardig aan het spelen met de inzet. Zag net ook al ICM voorbij komen op de 3500-serie. Misschien is er weer veel uitval?

Reputatie 7
Badge +1

Meld volle treinen ook op volletreinen.nl.

Reputatie 7
Badge +1

NS is weer aardig aan het spelen met de inzet. Zag net ook al ICM voorbij komen op de 3500-serie. Misschien is er weer veel uitval?

Er zijn wel werkzaamheden rondom Schiphol. Wellicht dat de materieelinzet hierdoor wat verstoord is?

 

Geen idee. Een SNG-4 als trein van 15:53 vanuit Zwolle richting Amersfoort is geen succes in ieder geval.

Reputatie 1

Er rijden deze week ook weer meer treinen, misschien is dat een reden waarom de treinen worden ingekort.

Reputatie 5

Er rijden deze week ook weer meer treinen, misschien is dat een reden waarom de treinen worden ingekort.

Maar dat heeft dan weinig zin toch? Het een heft het ander dan op. Wel meer treinen, maar die zijn dan korter..

Reputatie 1

 

Er rijden deze week ook weer meer treinen, misschien is dat een reden waarom de treinen worden ingekort.

Maar dat heeft dan weinig zin toch? Het een heft het ander dan op. Wel meer treinen, maar die zijn dan korter..

Lijk mij ook, maar het zou kunnen dat Ns denk dat de andere dan minder druk zijn. https://treinposities.nl/materieel/inzet Hier kan je zien dat in de spits ongeveer 60% van de NS treinen rijden en dat 40% geen dienst heeft. Er is dus een mogelijkheid om de treinen te verlengen. Alleen is de vraag aan NS waarom ze dat niet doen terwijl het gewoon mogelijk is. Het lijkt mij sterk dat 40% van de treinen in onderhoud zijn.

Reageer