beantwoord

langere treinen aub!!!


Alsjeblieft. Grotere en langere treinen aub. Het traject Amersfoort Utrecht is half zo lang terwijl treinen drukker zijn dan ooit. Iedereen moet staan terwijl het 9u is en benzineprijzen hoger dan ooit….!!!! 

icon

Beste antwoord door MoDe 11 March 2022, 09:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het beste ook melden via volletreinen.nl.

Alsjeblieft. Grotere en langere treinen aub. Het traject Amersfoort Utrecht is half zo lang terwijl treinen drukker zijn dan ooit. Iedereen moet staan terwijl het 9u is en benzineprijzen hoger dan ooit….!!!! 

NS heeft erg veel moeite met de juiste lengte te vinden voor de diverse lijnen. Met name op de lijnen naar het oosten en noorden zijn de treinen vaak te kort.

Het probleem van de niet optimale materieelinzet wordt vooral veroorzaakt omdat dubbeldekkers vanwege hun hoge gewicht liever niet meer worden ingezet op de lijnen tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag die gebouwd zijn op slappe veengrond. En dat heeft consequenties voor de lijnen naar het noorden en oosten.

Treinen zijn drukker dan ooit is trouwens onzin, het aantal reizigers is deze week tot nu toe 35-40% minder dan in 2019, vooral in de ochtendspits zijn er veel minder reizigers.

Reputatie 7
Badge

Als ik al die verhalen hoor dan gaat er logistiek nogal wat fout.

Reputatie 7
Badge +3

Alsjeblieft. Grotere en langere treinen aub. Het traject Amersfoort Utrecht is half zo lang terwijl treinen drukker zijn dan ooit. Iedereen moet staan terwijl het 9u is en benzineprijzen hoger dan ooit….!!!! 

NS verkoopt vervoersbewijzen. Geen kaartjes met recht op zitplaats. Wees blij dat je nog meekunt. Langere en/of meer treinen kan alleen als er voldoende personeel is. Veel personeel zit ziek thuis. Dat meer mensen voor de trein kiezen vanwege hogere benzineprijzen en daardoor voller worden is niet zo vreemd. Wen er maar aan.

Alsjeblieft. Grotere en langere treinen aub. Het traject Amersfoort Utrecht is half zo lang terwijl treinen drukker zijn dan ooit. Iedereen moet staan terwijl het 9u is en benzineprijzen hoger dan ooit….!!!! 

NS heeft erg veel moeite met de juiste lengte te vinden voor de diverse lijnen. Met name op de lijnen naar het oosten en noorden zijn de treinen vaak te kort.

Het probleem van de niet optimale materieelinzet wordt vooral veroorzaakt omdat dubbeldekkers vanwege hun hoge gewicht liever niet meer worden ingezet op de lijnen tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag die gebouwd zijn op slappe veengrond. En dat heeft consequenties voor de lijnen naar het noorden en oosten.

Treinen zijn drukker dan ooit is trouwens onzin, het aantal reizigers is deze week tot nu toe 35-40% minder dan in 2019, vooral in de ochtendspits zijn er veel minder reizigers.



Zoals al eerder tegen je is gezegd: het verschilt heel erg van traject tot traject. Als er dan ook nog eens minder en kortere treinen zijn...

Reputatie 7
Badge +3

Treinen zijn ook drukker omdat er nu nog minder treinen rijden. Maar NS gaat weer terug opschalen naar de normale dienstregeling.  https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/tijdelijk-minder-treinen.html

Het zal mij niet verbazen als het drukker in de treinen is vanwege de brandstofprijzen, er zullen mensen zijn die de afweging hebben gemaakt om met de trein te gaan aangezien dat goedkoper voor ze is dan de auto op dit moment.

En voor de treinlengtes wordt gekeken naar de historie van desbetreffende trein in de weken/maanden er voor, deze drukte wordt ingeschat op basis van de in- en uitcheck van het vervoersbewijs met een correctie factor voor de papieren vervoersbewijzen.

Als het dan opeens drukker wordt dan is dat niet voorzien en krijg je treinen die erg vol kunnen zijn.

Het zal mij niet verbazen als het drukker in de treinen is vanwege de brandstofprijzen, er zullen mensen zijn die de afweging hebben gemaakt om met de trein te gaan aangezien dat goedkoper voor ze is dan de auto op dit moment.

Dat blijkt niet uit de cijfers van Translink. Nog steeds (ook deze week) is het aantal reizigers op werkdagen 35-40% lager dan in 2019, in de ochtendspits zelfs 50% lager. Wel geldt natuurlijk dat als er 35-40% minder reizigers zijn maar er op sommige trajecten 50% minder treinen rijden er een capaciteitsprobleem kan ontstaan als je de resterende treinen niet versterkt. 

Reputatie 7
Badge +4

NS zou weer wat gaan opschalen vanaf 15 maart. Het is verder afwachten. Ik heb nog geen formele aankondiging van NS gezien, en zonder dat is alles speculatie,

Reputatie 7
Badge +1

NS zou weer wat gaan opschalen vanaf 15 maart. Het is verder afwachten. Ik heb nog geen formele aankondiging van NS gezien, en zonder dat is alles speculatie,

Vanaf 14 maart. Deze aankondiging lijkt me toch formeel genoeg:

https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/tijdelijk-minder-treinen.html

Reputatie 5

Alsjeblieft. Grotere en langere treinen aub. Het traject Amersfoort Utrecht is half zo lang terwijl treinen drukker zijn dan ooit. Iedereen moet staan terwijl het 9u is en benzineprijzen hoger dan ooit….!!!! 

NS heeft erg veel moeite met de juiste lengte te vinden voor de diverse lijnen. Met name op de lijnen naar het oosten en noorden zijn de treinen vaak te kort.

Het probleem van de niet optimale materieelinzet wordt vooral veroorzaakt omdat dubbeldekkers vanwege hun hoge gewicht liever niet meer worden ingezet op de lijnen tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag die gebouwd zijn op slappe veengrond. En dat heeft consequenties voor de lijnen naar het noorden en oosten.

Treinen zijn drukker dan ooit is trouwens onzin, het aantal reizigers is deze week tot nu toe 35-40% minder dan in 2019, vooral in de ochtendspits zijn er veel minder reizigers.

Volgens mij wordt het probleem vooral veroorzaakt door het inzetten van te korte treinen. Dat is in ieder geval mijn ervaring als  rreinreizigster  op het traject Enschede-Utrecht een zondag per week en tenminste op 1 doordeweekse dag. Met de ochtendspits heb ik niets te maken. Ik baseer mijn ervaringen niet op cijfertjes maar op.mijn eigen reizen in de trein,  4 x per week op een korter traject en 1 a 2 keer per week op een.langer traject. 

De treinen zijn meestal veel te kort.  En niet alleen in de spits dus. En als dat niet klopt met de cijfertjes van teruglopende aantallen reizigers denk ik dat de NS maar beter andere rekenmodellen moet gaan gebruiken.

Want als eenieder zeer regelmatig als haringen in een ton in de trein staat, gaat er volgens mij iets fout. Dan kloppen die rekenmodellen dus helemaal niet.

 

 

Reageer