Het treinstel om te combineren heeft normaal geen last van de IC's omdat deze van het kleine rangeerterrein komt bij sporen 1-4 op Utrecht.
Ook heeft deze sprinter geen last van vertraagde IC's vanuit Amersfoort omdat die over een heel ander spoor rijden en geen kruizing hebben met de sprinter naar Zwolle.
Verder kunnen er heel veel oorzaken voor zijn maar als je er niet zelf bij bent is dat heel lastig aan te geven en het is ook niet zomaar ergens terug te vinden.
Oorzaken die het in mijn idee kunnen zijn is:
- Treinpersoneel welke vertraging had en later bij de trein kwamen
- Vertraging door het combineren wat misschien niet goed ging of waarvan het stel pas later van het rangeergedeelte kon vertrekken
- Een andere sprinter naar 1 van de lage sporen die voorlangs moest kruizen.
- Een trein met vertraging die voor de sprinter uit in de richting van Amersfoort moest vertrekken (bv een IC met vertraging)
Maar het staat je altijd vrij om het bij het uitstappen of langslopen aan de Hc te vragen als je in een vertaagde trein zit.
De vertraging kun je nu goed wegrijden op dit traject omdat de SNG snel optrekt en er genoeg marge in het traject zit qua tijd. Met de DDZ was het flink doorrijden toen deze daar als sprinter reed en met de DDAR kon je indertijd ook flink vertraging goedmaken als je neit gehinderd werd door andere treinen.