beantwoord

medereiziger wil bagage niet van stoel halen

  • 22 December 2022
  • 5 reacties
  • 311 Bekeken

Ik sta in een overvolle intercity waar meerdere mensen moeten staan. Naast mij zit een meneer die een extra stoel bezet houdt voor zijn bagage. Ik heb gevraagd om de bagage weg te halen zodat ik kan zitten. Krijg een ongepaste reactie, en meneer onderneemt geen actie. Waar kan ik terecht voor assistentie. 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 December 2022, 18:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik vraag dan (is nog maar 1 keer nodig geweest): zet u de bagage weg of zal ik het doen?

Hallo Cieremans en welkom bij de NS Community,


Spijtig dat je een reiziger treft die onze huisregels overtreed en geen rekening houdt met zijn medereizigers. Dit kan je kwijt bij de conducteur in de trein. Mijn collega zal deze reiziger dan hierop aanspreken zodat er gewoon iemand kan plaatsnemen. Hopelijk komt mijn collega snel voorbij.​​​​​​

Kan ik het overlast nummer hiervoor gebruiken? Er is geen conducteur te bekennen.

Er moet een conducteur in de trein zitten. Kijk even bij een tussenstation waar hij/zij het fluitje blaast. Het overlast nummer is hier niet voor bedoelt.

Reputatie 7
Badge +4

Feitelijk is het gewoon een vorm van geweld, al zullen onze hufterburgers daar wel weer anders over denken. Hoewel, ‘denken’, ik vraag me af of deze groep wel in staat is dit werkwoord daadwerkelijk te vervoegen in de eerste persoon enkelvoud.

En dat terwijl voor hen alleen deze eerste persoon telt.

Reageer