beantwoord

mee in trein?

  • 18 December 2023
  • 7 reacties
  • 179 Bekeken

Hoi, ik wil binnenkort verhuizen; mag ik per uitzondering een vouwbed mee vervoeren in de trein?

icon

Beste antwoord door Thom 18 December 2023, 10:38

Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op onze NS Community, Peet79. Wat zijn de afmetingen? Dit zijn onze regels hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +4

Bij de maten lxbxh mag niet een van de maten groter zijn dan 85 cm. Het vouwbed kan waarschijnlijk niet mee.

De trein is geen gratis verhuismiddel voor wie dan ook, en dus ook niet voor mensen met een studentenkaart.

Wie weet dat op een stille en vroege zondagpochtend de conducteur een oogje dichtknijpt, maar dat is al een voorschot op de genade.

Reputatie 7
Badge

Voorgaande antwoorden zijn onjuist. @Thom sluit aan bij de pagina waar @Laura NS naar verwijst maar die is strenger dan de feitelijke voorwaarden. In de AVR-NS staat "NS kan u de toegang tot de trein weigeren of u verplichten de trein te verlaten als NS van oordeel is dat uw Hand- bagage, of het gebruik daarvan, hinder veroorzaakt of zal veroorzaken. NS mag dit in ieder geval doen als de hoogte, breedte of diepte van uw Handbagage meer dan 85 centimeter bedraagt."

 

Dat NS je de toegang tot de trein kan weigeren of u kan verplichten de trein te verlaten met grotere bagage dan de genoemde afmeting is heel iets anders dan dat het per definitie niet zou mogen. Zolang NS je niet weigert of wegstuurt, mag je grote bagage gewoon mee.

Dat NS je de toegang tot de trein kan weigeren of u kan verplichten de trein te verlaten met grotere bagage dan de genoemde afmeting is heel iets anders dan dat het per definitie niet zou mogen. Zolang NS je niet weigert of wegstuurt, mag je grote bagage gewoon mee.

Het is alleen wel onhandig als je met je vouwbed op een perron in Hollandsche Rading of Rilland-Bath eindigt.

Reputatie 6
Badge +1

Je zult in ieder geval niet de eerste zijn die iets groots vervoert met de trein, gezien de gevonden sjoelbak en tuinset

Reputatie 7
Badge +3

Je zult in ieder geval niet de eerste zijn die iets groots vervoert met de trein, gezien de gevonden sjoelbak en tuinset

Ik mag aannemen dat die tuinset nog in de doos zat. Een losse tuintafel+stoelen zie je niet zo snel over het hoofd.

 

 

Dat is pas een statement als je de klaptafeltjes te klein vindt.

Reageer