mondkapje in lege coupe? | NS Community
beantwoord

mondkapje in lege coupe?


Reputatie 3

De mondkapjes zijn verplicht omdat je geen 1.5 meter afstand kunt houden.. maar moet je ook een mondkapje op als je in je eentje in de coupe zit?

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 July 2020, 14:22

Bekijk origineel

368 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@ervegterOm jouw lange verhaal kort te maken. In het OV en inmiddels op drukkere plaatsen in Nederland is het mondkapje verplicht. Als je bezwaren hebt tegen het dragen van een mondkapje dan ga je niet naar de plaatsen waar het verplicht is. 

??

 

Badge +3

Heel Spanje (en grotere delen van Frankrijk) op oranje!

Beter dan dit krijg je het niet… https://www.youtube.com/watch?v=274BQL6KtYg

Er is dus minder dan niets aan de hand eigenlijk? Positieve testen voor PCR (iets anders) die COVID-19 gelabeld worden? En ja, het zijn allemaal ‘jongeren’ en andere verder gezonde mensen, dus die komen niet snel in een ziekenhuis en laat staan op de IC terecht natuurlijk.

Ze zijn er daar klaar voor dus, maar waarom dan die code oranje en 10 dagen zelfquarantaine voor iedereen in NL?

Blijf dan lekker 10 dagen langer in Spanje of Frankrijk (incl. de eilanden) om het positief ‘uit te zieken’… ¡Mucha interessante!

@ervegterOm jouw lange verhaal kort te maken. In het OV en inmiddels op drukkere plaatsen in Nederland is het mondkapje verplicht. Als je bezwaren hebt tegen het dragen van een mondkapje dan ga je niet naar de plaatsen waar het verplicht is. 

 

Heel leuk argument, totdat je de supermarkt niet meer in mag. Woon je in het centrum van Rotterdam, dan mag je je huis niet meer uit. En zo ben je binnen de kortste keren gevangene in je eigen huis. IN EEN ZOGENAAMD BESCHAAFD LAND.

Badge +3

Supermarkten zijn nog het meest suffe dat ik meegemaakt heb.

Eerst was er de verplichting voor winkelwagentjes, kwam je -mocht eigenlijk niet- samen, dan elk één wagentje voor brood melk en eieren.

En die maken we voor je schoon (alles met zelfde doekje, maar een spray erbij).

Daarna kwam er een tellertje/scherm voor mensen die de winkel in mochten, bij groen (max. 80 in grote supermarkt) mocht je binnen en anders wachten op de parkeerplaats buiten.

Die 80 verplichte winkelwagentjes/botswagentjes was veel eenvoudiger dan die hippe beeldschermen, maar goed.

Kort daarna was het ‘Pak gerust’ (AH) om zelf maar iets te ontsmetten, ook prima!

Vakkenvullers een hesje aan ‘1,5 meter graag’ dat natuurlijk niet werkte, en dus nog altijd soms een ‘muurtje’ van pallets of kratten met spullen om zich heen bouwen.

Leuk voor hen, maar iedereen die door dat gangpad wil moet dan omkeren/omlopen en komt vervolgens op 1 meter van diezelfde vakkenvuller uit!

Gevangen in de supermarkt regels dus bijna… :laughing:

Het is volstrekt onrealistisch, al heb ik dat al eerder gezegd en ongelijk gekregen, om te verwachten dat er in Nederland een algemene mondmaskerplicht zou komen zoals in de landen om ons heen. Er is geen enkele aanleiding voor. Zoiets zou een afgang worden van het kaliber waar men het nog lang over heeft. Het land dat een eigen minister heeft vermoord en opgegeten, en het land waar brave burgers toekeken terwijl onze landgenoten door de Duitsers zijn afgevoerd, en het land waar we zo ver af zijn gedwaald van ons pragmatisch denken dat we toen mensen verplicht hebben om zichzelf buiten uit puur symbolische redenen te bedekken. 

Enfin, jammer voor de Amsterdammers en de Rotterdammers maar eigenlijk is het meer medelijden hebben met de Groningers die vrijwel helemaal geen corona-uitbraak hebben gehad en alsnog met alle maatregelen opgezadeld zijn geweest. Alleen al voor hen moet je niet zo gek zijn om het te gaan hebben over een algemene mondmaskerplicht. Dan ben je absoluut niet geschikt om in welke capaciteit dan ook beslissingen over een ander te nemen.

 

Dus al met al ben ik iedere dag dankbaar dat we in Nederland de vrijheid hebben om naar de supermarkt te gaan. Over de grens heeft men dat niet, daar leven ze zoals ze verplicht worden om te leven. We hebben het in vergelijking hier dan misschien wel fantastisch. Wij en Zweden, dat paradijs waar ze nu nog leven zoals dat een jaar geleden normaal was, en volgend jaar weer normaal gaat zijn.

Badge +3

Het land dat een eigen minister heeft vermoord en opgegeten, en het land waar brave burgers toekeken terwijl onze landgenoten door de Duitsers zijn afgevoerd, en het land waar we zo ver af zijn gedwaald van ons pragmatisch denken dat we toen mensen verplicht hebben om zichzelf buiten uit puur symbolische redenen te bedekken.

Die toon mag wel wat minder zeg! De coronacrisis heeft echt heel weinig te maken met de Tweede Wereldoorlog en de NS, toch?

Puur symbolisch een mond/fopkapje of een verbouwde sok dragen is de regel, voor heel het ov. Deal with it!

Het lijkt er op dat men (activisten) nu inzetten op de 1e klas vrijgeven om reizigers te ‘spreiden’ (is toch altijd leeg!).

Wedden dat er dan ineens heel veel mensen 1e klas willen zitten en de 1e klas reizigers (67% duurder betaald, en die zijn er toch niet want die werken lekker thuis of zo, of nemen lekker hun leasebak want toch rustig op de weg) het nakijken hebben?

Hoe rechtvaardig/eerlijk is dat? Nee joh.. in de 1e klas kan een 2e klas reiziger veilig zitten namelijk! :thinking:

 

Herrinert u zich deze nog? https://community.ns.nl/in-de-trein-11/automatisch-openen-van-deuren-op-stations-64136?postid=441769#post441769

 

Minder zuurstof ??  Waar heb je daar bewijs van gevonden?  Onderzoeken wijzen juist uit dat je helemaal niet minder zuurstof binnen krijgt door de niet medische mondkapjes.

Zie ook:

https://twitter.com/i/status/1281310674833063939

 

En verder valt Covid-19 onder de (griep)virussen en is dus de griep van dit jaar.

Ik weet het niet Jeroen. Als het door deze arts geteste mondkapje geen belemmering vormt voor het doorlaten van zuurstof, dan zou ik zeggen dat het dus ook alle virussen doorlaat. Dan is mijn vraag dus, waarom die je het ding dan op? Of denk jij dat de druppel therorie nog klopt?

Dat covid-19 onder de griep virussen valt ben ik met je eens. Influenza en Rheno virussen doen dat ook. Hoe komt het dan dat als ik naar de cijfers kijk dat er voor influenza ineens een zeer scherpe daling is te zien dit jaar? Ik zou verwachten dat naast de normale influenza getallen er een toename van de totalte griep cijfers is te zien doordat we covid-19 erbij hebben gekregen. Dat is dus nu niet het geval. 

@ervegterOm jouw lange verhaal kort te maken. In het OV en inmiddels op drukkere plaatsen in Nederland is het mondkapje verplicht. Als je bezwaren hebt tegen het dragen van een mondkapje dan ga je niet naar de plaatsen waar het verplicht is. 

??

 

Ja, zo geindoctrineerd zijn een hoop mensen inmiddels… Dat die z.g. “plicht” is ingesteld als proef voor gedrags beinvloeding, maakt deze mensen klaarblijkelijk niet zoveel uit. Die laten zich uit angst van al hun rechten ontdoen, totdat ze erachter komen dat dit voor altijd zo blijft. Er zijn immers altijd (griep) virussen die rondwanen, welig tieren en brandhaarden veroorzaken. Er zijn altijd mensen die overlijden aan ziektes.

Reputatie 5

Ik vind het opvallend dat er bij de mexicaanse griep van 10 jaar geleden amper maatregelen waren en nu met corona wel.

Ik vind het opvallend dat er bij de mexicaanse griep van 10 jaar geleden amper maatregelen waren en nu met corona wel.

Nog al een verschil, bij de Mexicaanse griep "slechts" 28 doden in Nederland, bij Corona nu al 6000 in Nederland  @Melvinhage 

Ik vind het opvallend dat er bij de mexicaanse griep van 10 jaar geleden amper maatregelen waren en nu met corona wel.

Nog al een verschil, bij de Mexicaanse griep "slechts" 28 doden in Nederland, bij Corona nu al 6000 in Nederland  @Melvinhage 

De influenza van 2018-2019 had bijna 12.000 doden. Was er toen ook paniek? zaten de IC’s toen ook overvol?

Heb je trouwens ook even gekeken naar de leeftijds opbouw van de sterfgevallen? Zijn al deze mensen puur en alleen aan covid overleden, of hadden ze ook nog onderliggende aandoeningen?

Is covid-19 de enige oorzaake dat mensen met luchtweg problemen op de IC terecht komen, of kan dat ook b.v. met Influenza gebeuren?

Waarom moeten we alleen voor covid-19 ineens mondkapjes dragen en afstand bewaren, en niet voor andere besmettelijke ziekten (b.v. Influenza)?

Hoeveel mensen gaan er ieder jaar trouwens dood aan hart en vaatziekten, kanker en verkeerd medicijngebruik? worden daar ook maatregelen voor getroffen?

Kijk eens op de weekoverzichten van het RIVM. Komt sars-cov-2 momenteel nog voor in Nederland? Hoe vol zitten de IC’s momenteel? Hoeveel mensen overlijden er momenteel aan covid-19?

Hoelang kennen we corona virussen al? Kan je er een aantal opnoemen? Wanneer tijdens het griep seizoen hebben we te maken met de corona varianten?

Denk je dat een gezonde levensstijl, voldoende beweging en buitenlucht kan bijdragen aan een betere weerstand tegen allerlei ziektes, en dus ook Covid-19?

Reputatie 5

Denk dat ik de tijd en zin heb om al die vragen te  onderzoeken en te beantwoorden?

Denk dat ik de tijd en zin heb om al die vragen te  onderzoeken en te beantwoorden?

Snap ik, maar kijk jij toevallig iedere avond het journaal?

Stel dat je die 20 minuten gebruikt om zelf wat dingen op te zoeken i.p.v. het voorgeschreven verhaal aan te horen.

Een RIVM weekoverzicht bekijken kan prima in die tijd, en beantwoord al een stuk of 3 vragen in een keer.

Geen tijd verspilt, en het levert ongetwijveld weer nieuwe inzichten op…

Het gaat uiteindelijk om onze vrijheid. Ik vermoed namelijk dat je nog veel minder zin hebt in het alternatief, mocht je erachter komen wat dat voor jou en mij gaat inhouden...

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het opvallend dat er bij de mexicaanse griep van 10 jaar geleden amper maatregelen waren en nu met corona wel.

Nog al een verschil, bij de Mexicaanse griep "slechts" 28 doden in Nederland, bij Corona nu al 6000 in Nederland  @Melvinhage 

De influenza van 2018-2019 had bijna 12.000 doden. Was er toen ook paniek? zaten de IC’s toen ook overvol?

Heb je trouwens ook even gekeken naar de leeftijds opbouw van de sterfgevallen? Zijn al deze mensen puur en alleen aan covid overleden, of hadden ze ook nog onderliggende aandoeningen?

Is covid-19 de enige oorzaake dat mensen met luchtweg problemen op de IC terecht komen, of kan dat ook b.v. met Influenza gebeuren?

Waarom moeten we alleen voor covid-19 ineens mondkapjes dragen en afstand bewaren, en niet voor andere besmettelijke ziekten (b.v. Influenza)?

Hoeveel mensen gaan er ieder jaar trouwens dood aan hart en vaatziekten, kanker en verkeerd medicijngebruik? worden daar ook maatregelen voor getroffen?

Kijk eens op de weekoverzichten van het RIVM. Komt sars-cov-2 momenteel nog voor in Nederland? Hoe vol zitten de IC’s momenteel? Hoeveel mensen overlijden er momenteel aan covid-19?

Hoelang kennen we corona virussen al? Kan je er een aantal opnoemen? Wanneer tijdens het griep seizoen hebben we te maken met de corona varianten?

Denk je dat een gezonde levensstijl, voldoende beweging en buitenlucht kan bijdragen aan een betere weerstand tegen allerlei ziektes, en dus ook Covid-19?


2018-2019 staat bekend als een mild griepseizoen. Waar je die 12.000 doden vandaan haalt is mij een raadsel. 2017-2018 kende wel veel griepdoden 9444. Het vaccin wat dat seizoen gegeven werd was een ander dan het griepvirus dat toen actief was.

Het verschil tussen Infuenza en Covid-19 is dat voor Influenza een vaccin is en voor Covid-19 (nog) niet.

En de vrijheid waar jij en een aantal groeperingen om roept beperkt wel de vrijheid van met name mensen in risicogroepen. Daar wel eens bij stil gestaan? En die risicogroep is een stuk groter dan wat op het Malieveld staat te demonstreren tegen de maatregelen.

 

Vrijheid is iets heel anders dan wel of niet een mondkapje dragen vanwege een snel overdraagbaar virus welke al vele mensenlevens heeft gekost en veel bedrijven in de problemen brengt als er nog een keer een lockdown moet komen omdat mensen niet kunnen leven met een paar simpele basisregels.

Er zijn al zoveel basisregels waarmee we hebben leren leven, zoals gekleed over straat, handen wassen na WC bezoek en voor het eten, tandenpoetsen, ….  Althans ik ga er vanuit dat je dat soort regels ook in acht neemt.

En virussen zijn van alle tijd echter proberen we nu dat er teveel mensen tegelijk ziek worden en de economie nog verder in de problemen komt.  Vergelijkingen maken met landen war de bevolkingsdichtheid compleet anders is dan in NL heeft geen enkele zin. Hoe kleiner de bevolkingsdichtheid hoe minder risico op besmetting, dat zie je zelfs al op de kaart van de besmettingen in Nederland.

Reputatie 7
Badge +3

Denk dat ik de tijd en zin heb om al die vragen te  onderzoeken en te beantwoorden?

Snap ik, maar kijk jij toevallig iedere avond het journaal?

Stel dat je die 20 minuten gebruikt om zelf wat dingen op te zoeken i.p.v. het voorgeschreven verhaal aan te horen.

Een RIVM weekoverzicht bekijken kan prima in die tijd, en beantwoord al een stuk of 3 vragen in een keer.

Geen tijd verspilt, en het levert ongetwijveld weer nieuwe inzichten op…

De “Wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland” geeft inderdaad goed inzicht in hoeveel mensen positief getest zijn op het SARS-CoV-2 virus, net als de dagelijke open data COVID-19 aantallen per gemeente waaruit duidelijk blijkt dat op een enkele dag na er al weken meer dan 500 a 600 nieuwe besemttingen per dag worden geconstateerd, wat een groot verschil met de eerste helft van juli is toen er bijna iedere dag minder dan 100 bij kwamen. Maar blijkbaar vind u dat niet verontrustend.

Of kijkt u soms alleen naar de virologische dagstaten of gegevens van de Nivel peilstations waar inderdaad geen Corona virus is aangetroffen? De eerder genoemde wekelijkse update COVID-19 betreft gegevens van de GGD die niet wordt weergegeven in de RIVM virologische dagstaten of Nivel peilstatons data waardoor deze 2 bronnen dus duidelijk niet gebruikt kunnen worden om de situatie rond COVID-19 te beoordelen. Dat kan alleen op basis van de GGD aantallen.

 

Reputatie 5

Vandaag was ik de enige passagier op de boot naar Breskens. Ik heb mijn mondkap afgedaan. Het is dan nogal onzinnig.

Vandaag was ik de enige passagier op de boot naar Breskens. Ik heb mijn mondkap afgedaan. Het is dan nogal onzinnig.

Wees er maar trots op @Melvinhage  Wordt het niet eens tijd dat je je ook gewoon aan de simpele regels gaat houden ?

Reputatie 5

Hoe kan ik andere besmetten zonder andere passagiers?

Reizen zonder mondkapje in het OV is niet toegestaan. Je kan het er niet mee eens zijn, maar punt blijft wel dat het verplicht is. 

Hoe kan ik andere besmetten zonder andere passagiers?


Na late diensten ben ik ook de enige nog op de weg als ik naar huis ga.  Heeft het dan nut dat ik wacht voor een rood verkeerslicht en dat ik me aan de maximum snelheid hou ?

Laten we allemaal nogmaals en nogmaals deze discussie opnieuw gaan doen, tot grote lol van onze @Melvinhage ?

Reputatie 5

Reizen zonder mondkapje in het OV is niet toegestaan. Je kan het er niet mee eens zijn, maar punt blijft wel dat het verplicht is. 

Volgens de provincie is de veerboot geen openbaar vervoer. Dat is ook de reden dat de OV chipkaart is afgeschaft.

Reputatie 5

Hoe kan ik andere besmetten zonder andere passagiers?


Na late diensten ben ik ook de enige nog op de weg als ik naar huis ga.  Heeft het dan nut dat ik wacht voor een rood verkeerslicht en dat ik me aan de maximum snelheid hou ?

Als het echt laat staat het stoplicht vast op oranje.

Badge +3

Volgens de provincie is de veerboot geen openbaar vervoer. Dat is ook de reden dat de OV chipkaart is afgeschaft.

Dat ligt eraan welke veerboot. https://veerponten.nl/veren-verplichten-mondkapje/

Reageer