Mondkapjes gedrag..... | NS Community

Mondkapjes gedrag.....


Reputatie 3

Ik zit dagelijks in de trein en wat mij op valt is dat er nog steeds slecht gecontroleerd wordt, en nu er een extra maatregel geldt is het helemaal ergerlijk.

Wat ik zie is het volgende wat de mondkapjes aan gaat:

Mensen lopen zonder het mondkapje buiten al op te doen de trein in. 

Ze doen het mondkapje af in de trein als ze de trein uit gaan

Ze zitten te eten, te drinken, te bellen met het mondkapje onder hun kin

Ze gebruiken een sjaal als mondkapje

Ik heb zelfs een gebreid/gehaakt mondkapje gezien

En wordt hier wat van gezegd door een conducteur? Nee. 

Gisteren zag ik op Utrecht centraal zelfs een conducteur/machinist door een collega zonder mondkapje de trein in gaan, en deze conducteur gaf een reiziger wel een standje over het correct dragen van het mondkapje, wat ook zo hoort, maar het is wel met 2 maten meten...…

Beste NS kom met goede maatregelen, roep de nieuwe regels regelmatig om in de trein en op de stations dan is het voor de reiziger ook duidelijk. 


248 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hij kon zijn mondkapje niet vinden?? Die moest hij al op zijn bakkes hebben voor hij de trein in stapte.

Deze PVV meneer (die normaal in kostuum loopt, alsof dat er iets toe doet) werd door een HC de trein uit geslagen omdat hij zijn mondkapje nog even moest zoeken? Foei, die boa’s toch….

https://twitter.com/i/broadcasts/1PlKQNnlbQVGE

Van het slaan is sowieso niets te zien. Ik vind het een uiterst suggestief filmpje. Meneer was ook helemaal niet op zoek naar een mondkapje. Doet sterk denken aan het Baudetfilmpje wat ook bij elkar gelogen was. Vraag mij af of Geert hier nu echt om zit te springen.

Deze PVV meneer doet het er natuurlijk om. Instappen zonder mondneuskapje, gaan zitten zonder mondneuskapje, stukje meereizen zonder mondneuskapje. En ja hoor, dan lukt het hem, stennis met een conducteur welke gewoon haar werk doet. Alles even filmen, en klaar is de zogenaamde rel.

Hoe zielig kan je zijn !

Badge +3

Van het slaan is sowieso niets te zien. Ik vind het een uiterst suggestief filmpje. Meneer was ook helemaal niet op zoek naar een mondkapje. Doet sterk denken aan het Baudetfilmpje wat ook bij elkar gelogen was. Vraag mij af of Geert hier nu echt om zit te springen.

Krijgt natuurlijk de nodige likes en bijval.. https://twitter.com/Gerritsen_Dan/status/1278745161703489536

Daniel, dit is het begin. De bruinhemden, SS'ers, BOA's, Politie, of hoe ze ook heten, gaan straks iedereen zonder mondsnoerkapje in elkaar slaan, zoals dat ook met de joden gebeurde. Want je moet je bek houden en gehoorzamen. De toekomst is NU @NS_online De #nazificatie van NL

Reputatie 7
Badge +3

Gezien zijn  #WWG1WGA in https://twitter.com/Gerritsen_Dan/status/1278747629841780738 is het wel weer duidelijk uit welke (complotdenkers)hoek dit komt.

Badge +3

Gezien zijn  #WWG1WGA in https://twitter.com/Gerritsen_Dan/status/1278747629841780738 is het wel weer duidelijk uit welke (complotdenkers)hoek dit komt.

Moest even zoeken wat dat betekent, maar inderdaad:

https://www.thatsnonsense.com/what-does-wwg1wga-mean-and-what-is-it-associated-with

Reputatie 7
Badge +3

Van het slaan is sowieso niets te zien. Ik vind het een uiterst suggestief filmpje. Meneer was ook helemaal niet op zoek naar een mondkapje. Doet sterk denken aan het Baudetfilmpje wat ook bij elkar gelogen was. Vraag mij af of Geert hier nu echt om zit te springen.

Krijgt natuurlijk de nodige likes en bijval.. https://twitter.com/Gerritsen_Dan/status/1278745161703489536

Daniel, dit is het begin. De bruinhemden, SS'ers, BOA's, Politie, of hoe ze ook heten, gaan straks iedereen zonder mondsnoerkapje in elkaar slaan, zoals dat ook met de joden gebeurde. Want je moet je bek houden en gehoorzamen. De toekomst is NU @NS_online De #nazificatie van NL

 

Als ik het filmpje zie, dan denk ik dat conductrice (terecht) niet gefilmd wilt worden en de telefoon probeert af te pakken.

Het woord NSB is de laatste maanden zeer populair op Twitter om aan te geven dat men het niet met iets of iemand eens is.

Badge +3

Precies, maar nee want de ‘live’ stream startte later pas.

Ik wens meneer Gerritsen veel succes met op de juiste manier een boa klacht indienen.

Een telefoon af willen pakken of uit de handen willen slaan kan wat mij betreft nimmer goedgekeurd worden, ook niet als mevrouw het niet wil. Daar zijn andere manieren voor, hoe zeer ik me ook kan ergeren aan dit soort video's. Lijkt me goed als de filmer inderdaad een boa-klacht indient, dan kan fatsoenlijk onderzocht worden wat hier gebeurd is.

Praat het gedrag van de boa natuurlijk niet goed, maar wat meneer hier doet is wel erg kansloos ja.

Ach het is weer zo’n typisch filmpje. Waar het gedrag van de filmer echt heel veel te wensen over laat. De kracht blijft natuurlijk om hier niet op in te gaan en zeker niet een telefoon willen afpakken o.i.d.

Maar wie weet wat er van te voren al gebeurd is. 

Het blijft een droeftoeter die waarschijnlijk alleen op reactie uit is en bewust zonder kapje gaat zitten om de confrontatie uit te lokken. Daar moet je boven staan.

Badge +3

Ach het is weer zo’n typisch filmpje. Waar het gedrag van de filmer echt heel veel te wensen over laat. De kracht blijft natuurlijk om hier niet op in te gaan en zeker niet een telefoon willen afpakken o.i.d.

Maar wie weet wat er van te voren al gebeurd is. 

Het blijft een droeftoeter die waarschijnlijk alleen op reactie uit is en bewust zonder kapje gaat zitten om de confrontatie uit te lokken. Daar moet je boven staan.

Hoe dan ook, doel bereikt… Geen mondkapje? Trein uit (of €95 aftikken). Zonder veel geweld en lichamelijke/materiële schade zo te zien.

Net als dat topic over een IPSOS medewerker die om zich heen ging slaan. Ook nooit meer iets over gehoord dus denk dat de conductrice weinig te vrezen heeft in dit geval. De boete/pv geven was handiger geweest…

Of die schoonmaker op Utrecht C die 's nachts even op een bankje lag wegens rugklachten, en ‘compleet mishandeld’ werd door boa's :sweat_smile:

Of iemand die zomaar wat aan het filmen was en zijn telefoon/camera of SD kaartje moest inleveren...

Reputatie 7

Of het zin heeft als de trein bijna leeg is, is niet aan de orde. Het is verplicht!

Er zijn honderden zo niet duizenden zaken en regels verplicht in de maatschappij en geen van alle worden 100% door iedereen die het aangaat opgevolgd. Zelfs door de beleidsmakers zelf soms niet, voorbeelden te over. Dat heet burgerlijke ongehoorzaamheid en is de realiteit. Je erover opwinden heeft geen zin en leeft prettiger.

Badge +3

Er zijn duizenden zaken verplicht in de maatschappij die niet 100% door iedereen opgevolgd worden. Dat heet burgerlijke ongehoorzaamheid en is de realiteit. Je erover opwinden heeft geen zin.

Het is een noodmaatregel, wegens het niet kunnen handhaven van een (arbitraire) 1,5 meter regel.

Daar kan iedereen zijn eigen interpretatie aan geven op zich, en het lastige is ook dat die regels de laatste maanden nogal vaak aangepast werden in bepaalde omgevingen (denk aan de winkelwagen-plicht voor elke persoon in een supermarkt).

Als je helemaal Remi (alleen op de wereld) in een coupé zit, waarom dan door een mondkapje moeten ademen? En waarom is het prima dat je iets eet of drinkt (op 1,5 meter)?

Hoe dan ook.. deze dame heeft een leuk groen souvenir van het raam in een sprinter gejat (en haar kapje mag iets hoger)! :joy:

 

Reputatie 7
Badge +3

Ze helpt NS gewoon een handje, aangezien de stickers niet meer relevant zijn :slight_smile:

Badge +3

Krijg nou wat! Het gaat maar door met dat geweld...:rofl:

https://twitter.com/NsMening/status/1278755700877950980

ze heeft mn telefoon afgepakt

Jaja… 

 

Badge +3

Maar eind goed al goed… 

we zijn bevriend geraakt en nu helpen we NS!!! :blush:  @NS_online

 

Reputatie 6

Iedereen, en dat is logisch, zal elke regel zodanig uitleggen dat hij er het minste last van heeft. Ik steek nog over bij een voetgangerslicht als ik weet dat het op rood springt voor ik meer dan 1 stap heb gezet. Ik begon toch met oversteken toen het op groen stond… Ik ben zelf geen liefhebber van hamburgers maar heb wel eens gezien dat iemand een halve burger in z'n mond propte toen een buschauffeur hem niet in wilde laten stappen met een halve hamburger nog in een bakje. Toen was het geen probleem, ook niet dat de ketchup van z'n kin af droop.
Ik ben een groot liefhebber van zachte zoete drop, als ik in de stad ben koop ik meestal een grote zakken van allerlei snaai, Dat het kapje tijdens mijn treinreis meestal om m'n kin zit vanwege het snaaien, daar heb ik geen commentaar op gehad niet van mede passagiers, ook niet van de conducteur…. Ik denk niet dat die zich heeft laten omkopen doordat ik hem een snoepje aanbood. Een stukje verderop zat iemand een appeltje te eten, ook die heeft geen commentaar gekregen.

Ik denk dat als je een grote bak gratis trekdrop of veterdrop gaat uitdelen…. trekdrop of veterdrop en een mondkapje gaan niet samen…. wedden dat het mondkapje verliest en om de kin blijft zitten….

 

Reputatie 3

Iedereen, en dat is logisch, zal elke regel zodanig uitleggen dat hij er het minste last van heeft. Ik steek nog over bij een voetgangerslicht als ik weet dat het op rood springt voor ik meer dan 1 stap heb gezet. Ik begon toch met oversteken toen het op groen stond… Ik ben zelf geen liefhebber van hamburgers maar heb wel eens gezien dat iemand een halve burger in z'n mond propte toen een buschauffeur hem niet in wilde laten stappen met een halve hamburger nog in een bakje. Toen was het geen probleem, ook niet dat de ketchup van z'n kin af droop.
Ik ben een groot liefhebber van zachte zoete drop, als ik in de stad ben koop ik meestal een grote zakken van allerlei snaai, Dat het kapje tijdens mijn treinreis meestal om m'n kin zit vanwege het snaaien, daar heb ik geen commentaar op gehad niet van mede passagiers, ook niet van de conducteur…. Ik denk niet dat die zich heeft laten omkopen doordat ik hem een snoepje aanbood. Een stukje verderop zat iemand een appeltje te eten, ook die heeft geen commentaar gekregen.

Ik denk dat als je een grote bak gratis trekdrop of veterdrop gaat uitdelen…. trekdrop of veterdrop en een mondkapje gaan niet samen…. wedden dat het mondkapje verliest en om de kin blijft zitten….

 

Die regel is er niet om iemand te pesten, maar om te voorkomen dat iemand u besmet of je zelf iemand besmet. Ik wacht dan op de dag dat iemand met corona komt zitten en ook gaat genieten van uw dropje. Krijgt u een virus cadeau van hem. Als die persoon niet weet dat hij corona heeft mag hij immers gewoon naast u komen zitten. Of misschien legt hij de regels ook in zijn eigen voordeel uit.

Reputatie 5

Iemand met klachten moet thuis blijven dus dat scenario is vrij onwaarschijnlijk.

Reputatie 3

Iemand met klachten moet thuis blijven dus dat scenario is vrij onwaarschijnlijk.

Probleem is juist dat niet alle besmette personen symptomen hebben, maar ondertussen wel anderen kunnen besmetten. En waar lugt de grens van symptomen? 2 keer niezen op een dag? Of 5 keer? Voor iemand die de regels uitlegt zodat hij er zelf het minste last van heeft (zoals reageerder hiervoor het noemde) kan die grens aardig opgerekt worden.

Reputatie 6

Iemand met klachten moet thuis blijven dus dat scenario is vrij onwaarschijnlijk.

Volgens mij is het nog niet bewezen dat je alleen iemand besmet met klachten.... 

 Dat het kapje tijdens mijn treinreis meestal om m'n kin zit vanwege het snaaien, daar heb ik geen commentaar op gehad

Gewoon intriest gedrag, waarbij je medereizigers in gevaar brengt.

Ga lekker drop eten in je eentje op de bank thuis, ipv te provoceren in de trein !

Ze helpt NS gewoon een handje, aangezien de stickers niet meer relevant zijn :slight_smile:

De stickers zijn nog steeds van belang, deze geven de plaatsen aan welke gebruikt kunnen worden als het niet te druk is in de trein om zo nog redelijke afstand van elkaar te houden.  Dat is de reden dat ze niet verwijderd worden op dit moment.

Dit is gewoon triest gedrag van deze personen.

Reputatie 6

 Dat het kapje tijdens mijn treinreis meestal om m'n kin zit vanwege het snaaien, daar heb ik geen commentaar op gehad

Gewoon intriest gedrag, waarbij je medereizigers in gevaar brengt.

Ga lekker drop eten in je eentje op de bank thuis, ipv te provoceren in de trein !

Gek dat je wel valt over het eten van snoepgoed en niet over het eten van een appeltje. Volg je de regels, wat eten of drinken mag, is het ook niet goed. Wat is zo “min mogelijk op en afzetten”? Een appeltje eten? Dat kan zo maar een minuut of 5 tot 10 duren. En dan zou trekdrop nuttigen zou niet mogen? Een niet medisch mondkapje waar je doorheen kan kijken gebruiken is wel in orde volgens de regels. 
Provoceren? Dat zie ik niet zo, meer het randje opzoeken van wat ongestraft kan. Dan is dat voor mij duidelijk. Vrijwel iedereen doet dat, net even te hard rijden, zonder licht fietsen of de verkeersdrempel zo hard mogelijk nemen. Die dingen kunnen ook heel slecht voor de gezondheid zijn, zowel voor jezelf als voor een ander. En toch vinden mensen het normaal. 

Reageer