beantwoord

Muziekinstrument mee in de trein

  • 21 January 2024
  • 8 reacties
  • 191 Bekeken

Goedemiddag,

Ik moet mijn zelfgemaakte harp met ov vervoeren. Hij is kleiner dan een gewone harp, hij heeft een driehoekige vorm met een zijlengte van 1,2 m. Is dit mogelijk buiten de spitsuren of bijvoorbeeld op een aparte afspraak?

icon

Beste antwoord door Robert B 21 January 2024, 13:08

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom terug bij de NS Community @Anastasia_Anastasia!

De regel is maximaal 85×85×85 cm, maar men zal in de praktijk niet moeilijk doen als je hem op het balkon tegen een wand zet.

Over een strijkplank of IKEA boekenkastje pakket doet men ook niet moeilijk.

En een wasmachine is veel onhandiger terwijl die in principe gewoon mee zou mogen !? 🤣

Meld je bij het instappen bij voorkeur bij de conducteur en zeg dat het om een muziekinstrument gaat.

Een keyboard in flightcase is ook breder/hoger dan 85 cm.

Reputatie 7
Badge

De regel is maximaal 85×85×85 cm

Iets specifieker staat er in de voorwaarden dat NS je de toegang tot een trein MAG weigeren of je er uit MAG zetten met grotere bagage. Dit meenemen is dus NIET op voorhand verboden en deze regels gaan om het vermijden van overlast, dus zoals @Robert B ook al zei

men zal in de praktijk niet moeilijk doen als je hem op het balkon tegen een wand zet.

 

De regel is maximaal 85×85×85 cm

Iets specifieker staat er in de voorwaarden dat NS je de toegang tot een trein MAG weigeren of je er uit MAG zetten met grotere bagage. Dit meenemen is dus NIET op voorhand verboden en deze regels gaan om het vermijden van overlast, dus zoals @Robert B ook al zei

men zal in de praktijk niet moeilijk doen als je hem op het balkon tegen een wand zet.

 

Een wasmachine🤣 Bedankt voor het antwoord! Ik zal de conducteur op de hoogte brengen, dat voel ik mee ook rustiger.

Robert, waar is het balkon in de sprinter?

Reputatie 7
Badge +3

Het balkon is bij de deuren. Bij de SNG sprinter (de nieuwste sprinter) is dat alleen wel kleiner dan bij de SLT. Je zou het ook neer kunnen zetten bij de klapstoeltjes van de fietsplek of rolstoelplek, zolang daar natuurlijk geen fietsen of rolstoelen staan. 

Badge +3

Robert, waar is het balkon in de sprinter?

Haha, ik zat met een intercity in mijn hoofd.

Maar wat @Momo zegt, waar fietsen kunnen staan is jouw harp geen probleem (met jijzelf op een klapstoeltje ernaast).

Of het ding tussen je benen en spelen maar! https://www.youtube.com/watch?v=Pt5nphCAPSQ

Reputatie 7
Badge +3

Als je met een SNG sprinter reist, tussen een klein zijwandje van een balkon en het toilet is een beetje raar geplaatst 2-zitje. Als die nog niet bezet is kun je denk ik daar zitten en de harp overdwars voor je zetten. Die plek is tegenover de rolstoelplek. 

 

 

Als je met een SNG sprinter reist, tussen een klein zijwandje van een balkon en het toilet is een beetje raar geplaatst 2-zitje. Als die nog niet bezet is kun je denk ik daar zitten en de harp overdwars voor je zetten. Die plek is tegenover de rolstoelplek. 

 

 

Prima, hartelijk dank voor de informatie😊

Badge +3

Gewoon de harp tussen je benen, als ‘handbagage’.

Ik zie het probleem echt niet.

Reageer