naast “stilte-” een “praat-”coupe?

  • 5 June 2022
  • 9 reacties
  • 648 Bekeken

Onlangs in de night jet gezeten, daar is kennismaken de norm. Supermarkten experimenteren met praat kassa’s. Sommige mensen kunnen een gesprek goed gebruiken of zijn eenzaam, de trein in de spits vraagt respect en dat betekend in de praktijk vaak oordoppen in en een gesloten houding. Wellicht helpt een praat coupe, goed idee? Groet, Bernard


9 reacties

Hoeveel soorten coupés krijgen we nog?

Reputatie 7
Badge +4

Naast een beperkt aantal stiltecoupés zijn het natuurlijk overal praatcoupés, het maken van sociaal contact is een initiatief van u zelf. Een gesloten houding betekent al dat men het contact op dat moment niet zoekt. De door velen gewenste stiltecoupé was al een bevalling en is in de tweede klas veelal ook nog eens lastig te handhaven. Voor alle doelgroepen een coupé gaat niet werken.

Maak een praatje, u merkt het snel genoeg. In de Nightjet zitten mensen een hele nacht bij elkaar en dan is een ontspannen sfeer ook meer gewenst.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

In de nieuwste omgebouwde treinstellen is er in feite zoiets-al staat er dan geen weer apart symbooltje bij. Die gezellige ronde banken rond een soort tafel-altijd onderin. Het idee is dat boven stil en onder klessebessen is. Al zal dat het merendeel van de reizgers compleet ontgaan.

Reputatie 7
Badge +3

Al die aparte hoekjes in de trein is marketinggeneuzel van een bedrijf dat totaal niet meer begrijpt wat de reizigers eigenlijk willen. 

NS moet gewoon terug naar de basis en gaan werken aan de kernbegrippen van het treinreizen: veilig, vlug en voordelig. Daar zit geen woord Engels bij.

Met name op het vlak van veiligheid valt een wereld te winnen door weer te gaan controleren op vervoerbewijzen.

Reputatie 7
Badge

Ik heb ook nog een suggestie voor een zingcoupé. Verplicht zingen!

Reputatie 7
Badge +4

Voor het zingen de trein uit. 😇

Reputatie 7
Badge +3

Als ik ga zingen dan vliegt iedereen de trein uit. 😁

Badge +3

Het beste antwoord klopt niet helemaal.

 

Reputatie 7
Badge +2

Op de toegangsdeuren van het compartiment staan die symbolen toch helemaal niet? En kan 't me ook zogauw niet herinneren gezien te hebben in een opgeknapte VIRM trouwens.

Reageer