Net in de krant: vrouw (19) 40 minuten lang aangerand in de trein tussen Alkmaar en Amsterdam. | NS Community

Net in de krant: vrouw (19) 40 minuten lang aangerand in de trein tussen Alkmaar en Amsterdam.


Reputatie 4

Topics genoeg geweest over controle in de trein. Ik moet toch even kwijt dat dit bij NS mensen wakker moet maken. Geen goede reclame. Oh ja, de politie meldt nog dat je NS in zo’n geval met een nummer kunt bereiken. Om vervolgens iemand uit zijn eerste klasse stoel in dezelfde  te trekken en even te laten kijken? Niet te geloven.


51 reacties

Virm, zichtbaarheid van de Hc's op treinen is een heel terecht punt. Er zijn een aantal Hc's die zich echt wel laten zien maar helaas lijkt er een meerderheid te zijn die liever in de cabine zit.  En dat de NS de Hc niet noemt is weer kenmerkend en wellicht ook met het whatsapp nummer weer een voorbode van een poging om de Hc van de trein te halen.

Zelf zie ik in veel handelingen van de NS de laatste jaren allemaal pogingen om de Hc overbodig te maken op de trein en helaas zijn er dan veel Hc's die dit zelf niet lijken in te zien en achterover gaan leunen. Spijtig genoeg gaat dit ook straks ten kostte van de Hc’s die zoals Loes wel hun werk doen zoals je van ze mag verwachten als reiziger.

 

Ik vind dat de Hc wel degelijk een toegevoegde waarde moet zijn op de trein en er ook op moet blijven, met BOA en EHBO en dan uiteraard wel zichtbaar in de trein. Loop door die trein, ga als je wel even wilt zitten in het midden van de trein ergens in het passagiers gedeelte zitten tenzij het te druk is maar blijf zichtbaar en aanspreekbaar.  Moet je even papieren invullen of wil je even eten dan kun je een cabine opzoeken.  De NS directie zou zich eens meer moeten inzetten voor de zichtbaarheid.

@Jeroen Als de conducteurs straks overbodig zijn, is het dan niet handig om ook die BOA bevoegdheid af te schaffen? Of lijken ze niet in te zien dat de weg dan makkelijker is dat ze in een ander domein geplaatst kunnen worden? Natuurlijk zullen er vast een paar overstappen naar S&V zoals @Slidestops al eerder heeft gedaan. Echter, anderen zoals @Loes misschien wel niet. 

(Lijkt me wel prettig om op elke trein een kantoortje in een coupe tegen te komen. Maar dan bezet met een HC, een V&S’er, een medewerker klantenservice en een NS kantoormedewerker en benaderbaar voor klanten. Goed voor de onderlinge communicatie.😊 Dat kantoor staat naast de toiletten voor toezicht en bij de drankautomaat en een praatpaal die daar staat voor het geval dat…) 

Dat er dan wat meer kantoorruimte vrijkomt in Utrecht moet de NS dan maar voor lief nemen. 💋

Reageer