niet zo stilte coupe | NS Community

niet zo stilte coupe


Ik zie dat er al meerdere keren is geklaagd over de “stilte” coupe’s maar ik ga me er toch nog een keer aan wagen.. 

 

ik pak indien mogelijk dagelijks de stilte coupé omdat ik best hectische werkdagen heb en dan van Amsterdam naar Almere net even 20 minuten ( denk ) te kunnen relaxen met een bak koffie.. 

Maar dan stappen er echt elke keer weer van die achterlijke ganzen in die besluiten de gehele weg te gaan bellen, of met elkaar te gaan praten, of hun muziek op maximaal zetten. 

Hier heb ik men meerdere keren op aangesproken maar na de zoveelste bijdehante opmerking of scheldwoorden was ik er eigelijk wel klaar mee dus ik dacht goed, ik probeer de eerste klas. 

Nou dit was oprecht nog erger dan de herrie in de stilte coupé en het ergst van alles was nog dat de herrie in de eerste klas werd veroorzaakt door NS personeel ( 4 personen ) waarvan de een klaar was met zijn/haar dienst en de ander begon met zijn/haar dienst en de andere hadden weet ik veel wat voor dienst! Een medereiziger had het lef hier wat van te zeggen en werd door het ns personeel doorverwezen naar ( klinkt logisch ) de stilte coupé.

 

ik betaal maandelijks een flink aantal euro’s aan abonnement kosten en vind het dan knap vervelend om me dan de hele rit op te zitten vreten omdat je nergens even op je gemak koffie te kunnen drinken of whatever. Misschien is er een mogelijkheid in de stilte coupé iets duidelijker kenbaar te maken dat het een stilte coupé betreft want als je naar buiten kijkt zie je die witte sticker met S T I L T E echt niet.. geloof me. Onderaan en misschien een andere kleur lijkt mij persoonlijk een beter idee.. 
 

 


10 reacties

Reputatie 6

Ik heb het al verschillende keren meegemaakt dat 3 of 4 man NS-personeel relaxt neerzeeg op de bankjes 1e klasse tegenover waar ik zat en daar toen luidkeels hun uitgaansbelevenissen gingen zitten uitwisselen, of (één keer) zelfs de sexuele datingescapades van één van hen, weliswaar niet in elk detail (gelukkig niet), maar laten we het erop houden dat het plastisch genoeg besproken werd om weinig aan de verbeelding over te laten.

Reputatie 7

@Constandina

Er is ook een 1e klas stiltecoupé. Daarin gaan conducteurs niet zitten kletsen. 

Wat ik vervelend vind is de verdeling van de stiltecoupés over de trein. In veel treinen zit er in het betreffende treinstel een klapdeurtje tussen stilte en niet-stilte en dat deurtje sluit niet af: daardoor hoor je alsnog het lawaai en de muziek van de andere kant. Ook het tussenschot tussen beide delen is gewoon open langs de randen. Je zou verwachten dat stiltecoupés een deur hebben die geheel afsluit!

Het zou veel fijner zijn om alle 1e klas aan één eind van de trein te hebben (inclusief een stiltedeel) en de 2e klas stiltecoupé aan het andere uiteinde van de trein.  Dit voorkomt veel heen en weer geloop dwars door 1e klas en stiltecoupés!

Badge +3

@Constandina

Er is ook een 1e klas stiltecoupé. Daarin gaan conducteurs niet zitten kletsen. 

Juist wel, zo’n zeszitje dat men dan zelfs kan/mag afsluiten (in treinen waar geen conducteurshok meer is).

Heb het zelf nooit meegemaakt maar je kunt dan in het zeszitje ernaast (ook stilteruimte meen ik?) of staande in het gangpad blijkbaar alle ‘smakelijke’ gesprekken gewoon volgen. Zijn genoeg topics over hier.

Reputatie 6

@Constandina

Er is ook een 1e klas stiltecoupé. Daarin gaan conducteurs niet zitten kletsen. 

Juist wel, zo’n zeszitje dat men dan zelfs kan/mag afsluiten (in treinen waar geen conducteurshok meer is).

Heb het zelf nooit meegemaakt maar je kunt dan in het zeszitje ernaast (ook stilteruimte meen ik?) of staande in het gangpad blijkbaar alle ‘smakelijke’ gesprekken gewoon volgen. Zijn genoeg topics over hier.

Klopt. Zelfs meegemaakt dat de conducteur(s) die coupe gewoon afgesloten hielden voor reizigers tijdens de stop op stations, en na het geven van het vertreksignaal daar dan weer relaxt in de kussens van hun “privé-coupé” neerzegen.

Reputatie 7
Badge +1

Zit nu, weliswaar 2nd, in een stilteafdeling in VIRM, net voor de scheidingswand en net daarachter zit een uiterst lawaaiig stel kinderen te spoken en met de deksels te klepperen.

Tav constandina: nee, er is geen uitweg het blijft een geluks/toevalstreffer. Enkel de geshopt hebbende kwakende gansjes zullen vanwege vrijwel ontbreken korting minder in de spits terugkeren naar de woonstad Almere, waar te koop staande huizen het meest worden overboden. De kans dat die 1e kl reizen lijkt me ook erg gering

Moet eerlijk zeggen dat ik de koste tegenover het aanbod van de eerste klas echt bizar vind.. dus ik zou zeker niet overwegen om in de stilte coupé van de eerste klas te gaan zitten, tenzij ik er een gratis kopje koffie bij krijg.. 

Klopt, over de “afsluiting” van de stilte coupé valt ook nog aardig wat te discussiëren ja.. 

Reputatie 7

Zit nu, weliswaar 2nd, in een stilteafdeling in VIRM, net voor de scheidingswand en net daarachter zit een uiterst lawaaiig stel kinderen te spoken en met de deksels te klepperen.

Ja precies dat. Een treincoupé met een aan de randen open scheidingswandje en schommelend klapdeurtje verdelen in twee helften en dan één helft tot stiltecoupé bombarderen werkt voor geen meter. Waarom is dat ooit zo ingedeeld vraag je je af.

De ICD treinen hebben dat beter voor elkaar met een hele coupé als stiltezone en gebruik van automatisch sluitende deuren.

Reputatie 3

Zat gisteren in een 1e klas stilte coupé (de zes zits) en in de coupé naast mij namen 6 dames plaats omdat er toch niet werd gecontroleerd zeiden ze tegen elkaar. Kwek, kwek, kwek.

En gecontroleerd werd er idd niet op traject Utrecht- Enschede van 18.37 uur gisterenavond Was ook weer eenerg drukke trein met 3 of 4 treindelen, reizigers zaten in de 2e klas naast elkaar maar er moest ook weer gestaan worden in de tussenruimtes, ook na Deventer.

Tja in de 13 klas is het eigen personeel het ergste. Waarom reageer je nu op zo'n oud bericht? Omdat ik het idee heb dat er helemaal niks gebeurd. Overlast in de 1e klas komt het meeste van de ns medewerkers zelf. We betalen extra om rustig te kunnen werken en dat verpesten ze door weinig te controlerenen zelf de meeste herrie te veroorzaken. Dit is geen incident meer, zeker niet in traject Rotterdam-Eindhoven. Zonde van het extra geld

Reputatie 5

Ik zit nu in de eerste klas stilte coupé in de intercity van Utrecht naar Enschede. Het is hier nu stil en rustig, omdat er, zeer uitzonderlijk, controle was. Daarbij zijn zeker 10 personen naar de 2e klas verwezen door de conductrice.Het kan dus wel..

Overigens gaven enkele reizigers aan met hun 2e klas vervoerbewijs 1e klas te zijn gaan zitten doir de drukte. Of beter gezegd door een erg korte trein 4 treinstellen. Dat is zeker niet de bedoeling maar ik kan het me wel voorstellen want.op een langer traject als haringen in een ton in de tussenruimtes staan is echt geen pretje. 

Gelukkig is vandaag mijn laatste treinreis op dit traject en het eerste wat ik ga doen als ik thuis ben is mijn weekendabonnement opzeggen. Wat een verademing! Ik hoef nu alleen nog maar te reizen voor mijn werk en godzijdank is dat een kort traject waarbij ik kan terugvallen op de bus, andere vervoerders of de fiets.

Ik wens iedereen veel sterkte met alle treinuitval, drukte,vertraging en gebrek aan controle in de trein.

Reageer