beantwoord

nieuwe blokkerige dubbeldekker zwolle-roosendaal voorzieningen

  • 8 December 2021
  • 29 reacties
  • 679 Bekeken

Er is een nieuwe blokvormige dubbeldekker in dienst gebracht, maar voorzieningen vind ik het wel vreemd dat er b.v geen stopcontacten zijn, die zitten in bijna elke nieuwe intercity.

Comfort is ook heel slecht, lijkt wel een hele oude trein maar is nieuw??

icon

Beste antwoord door Edwin 8 December 2021, 11:54

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 3

het is een heel oude trein. Is al een keer gerenoveerd en heeft een jaar stil gestaan. Is afgelopen maandag  weer gaan rijden.

Reputatie 7
Badge

Dat is geen nieuwe trein, maar een trein die een tijd uit de roulatie geweest is. Stopcontacten zitten alleen in de 1e klas.

Hij ziet er nieuwer uit omdat ze een aantal jaren terug zijn gerenoveerd.

Er is een nieuwe blokvormige dubbeldekker in dienst gebracht, maar voorzieningen vind ik het wel vreemd dat er b.v geen stopcontacten zijn, die zitten in bijna elke nieuwe intercity.

Die treinen zijn bijna 30 jaar oud en rijden al vele jaren op dit traject. NS gaat daar voor de resterende jaren dus echt geen stopcontacten meer inbouwen, dat is regelrechte geldverspilling. 

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel mensen klagen over ontbreken van stopcontacten in treinen? Is het zo moeilijk om een opgeladen telefoon mee te nemen als je op reis gaat? NS is een vervoerder geen energieleverancier.

Reputatie 7
Badge +1

Tja, stopcontacten. Handig als ze er zijn en je telefoon onverhoopt leeg is, minder handig als ze er dan niet zijn. Maar is dat de verantwoordelijkheid van NS? Nee…

Men verwacht schijnbaar dat alles naar hun zin wordt ingericht en vergeet daarbij dat dergelijke zaken ook een kostenplaatje hebben.

Dat er nu treinen met stopcontacten zijn wordt dan niet als een extraatje gezien, maar gebruikt om te klagen over de oudere treinen die het nog niet hebben. Want het is toch belachelijk dat die treinen nog geen stopcontacten hebben? Nee dus...

Reputatie 7
Badge +3

Een mooi voorbeeld van een eerstewereldprobleem: geen stopcontact in de trein.

Reputatie 7

Er zijn handige powerpacs voor smartphones niet afhankelijk en eigen verantwoording zoals het hoort en niet duur en op reis altijd geladen telefoon zelfde geldt trouwens voor mobiel gebruik internet ook voordelige abonnementen en niet afhankelijk van NS.

Een mooi voorbeeld van een eerstewereldprobleem: geen stopcontact in de trein.

Naast dat er treinen zijn zonder Wifi natuurlijk :grin:

 

Maar wel heel frappant dat mensen het als NIEUWE dubbeldekker zien, nu wordt ik wel nieuwsgierig of ze dan zo opgepoetst zijn voordat ze de dienst weer in gingen. :thinking:

Reputatie 7
Badge +1

Zie zien er inderdaad weer behoorlijk schoon uit.

 

Er zijn handige powerpacs voor smartphones niet afhankelijk en eigen verantwoording zoals het hoort en niet duur en op reis altijd geladen telefoon zelfde geldt trouwens voor mobiel gebruik internet ook voordelige abonnementen en niet afhankelijk van NS.

Ja zo doe ik het ook, al hoef ik mijn telefoon bijna nooit op te laden in de trein. Een enkele keer maak ik wel gebruik van de stopcontacten als ik op de terugweg niet veel batterij meer over heb en geen powerbank mee heb. Wifi in de trein gebruik ik nagenoeg nooit.

Ik vind naar buiten kijken tijdens het treinreizen veel leuker overigens. :smile:

Reputatie 7
Badge +3

Er is natuurlijk wel ruim de tijd geweest voor een grondige schoonmaakbeurt. 

Reputatie 7

 

Er zijn handige powerpacs voor smartphones niet afhankelijk en eigen verantwoording zoals het hoort en niet duur en op reis altijd geladen telefoon zelfde geldt trouwens voor mobiel gebruik internet ook voordelige abonnementen en niet afhankelijk van NS.

Ja zo doe ik het ook, al hoef ik mijn telefoon bijna nooit op te laden in de trein. Een enkele keer maak ik wel gebruik van de stopcontacten als ik op de terugweg niet veel batterij meer over heb en geen powerbank mee heb. Wifi in de trein gebruik ik nagenoeg nooit.

Ik vind naar buiten kijken tijdens het treinreizen veel leuker overigens. :smile:

Ik ook. Ik ben op andere momenten al vaak genoeg online. Te vaak zelfs naar mijn zin.

Moest ook wel lachen toen ik laatst iemand hoorde zeggen tegen een ander dat NS net als in vliegtuigen maar films moest gaan afspelen op de beeldschermen. Telefoon was leeg, ze verveelden zich (ach gut).  

 

Reputatie 6

Wat voor treinen hebben we het nu dan over? DDZ?

Reputatie 7
Badge +1

Het gaat hier inderdaad over DDZ.

Of dat ook de trein is die TS bedoelt weet ik niet zeker, maar gezien de details (blokkerige nieuwe dubbeldekker zonder stopcontacten) ga ik daar wel vanuit.

 

Reputatie 6

Omgebouwde DD-AR :grinning:

Reputatie 7
Badge +1

Ja zo doe ik het ook, al hoef ik mijn telefoon bijna nooit op te laden in de trein. Een enkele keer maak ik wel gebruik van de stopcontacten als ik op de terugweg niet veel batterij meer over heb en geen powerbank mee heb. Wifi in de trein gebruik ik nagenoeg nooit.

Ik vind naar buiten kijken tijdens het treinreizen veel leuker overigens. :smile:

Ik ook. Ik ben op andere momenten al vaak genoeg online. Te vaak zelfs naar mijn zin.

Moest ook wel lachen toen ik laatst iemand hoorde zeggen tegen een ander dat NS net als in vliegtuigen maar films moest gaan afspelen op de beeldschermen. Telefoon was leeg, ze verveelden zich (ach gut).  

Ohjee… Films kijken op de schermen in de trein. Ik zie de vele topics al voorbijkomen straks:
“Licht te fel om films te kunnen zien”, “Beeldschermen te klein voor films”, “Geen leuke films te zien in de trein”.

Over films gesproken: Op het station van Zwolle kun je een 6 uur durende film kijken in de stationstunnel. Inclusief geluidseffecten 😉.

Reputatie 7
Badge +1

Omgebouwde DD-AR :grinning:

Ja! Ik blijf het bijzonder vinden hoe je bij deze treinen amper terugziet dat het ooit DD-AR was. Bij de meeste treintypen is de “smoel” van de trein nog nagenoeg hetzelfde na een revisie.

Reputatie 7

Ik zie op rijdendetreinen dat vanochtend om 09.57 uur een DDZ-6 heeft gereden. Deze is helaas wel in Nijmegen opgeheven en heeft Zwolle dus niet gezien

Reputatie 6

Hmmm, toch nog niet helemaal lekker?

Reputatie 7

Nieuw vs oud

 

Reputatie 5

Er is een nieuwe blokvormige dubbeldekker in dienst gebracht, maar voorzieningen vind ik het wel vreemd dat er b.v geen stopcontacten zijn, die zitten in bijna elke nieuwe intercity.

Comfort is ook heel slecht, lijkt wel een hele oude trein maar is nieuw??

Ik vind het niet zo vreemd dat TS in een nieuwe trein stopcontacten verwacht. Dat is een extra service in veel nieuwe treinen. Dat dit dan een oude maar nieuw lijkende trein is moet je dan ook maar net weten.

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat de discussie ook niet helemaal gericht was aan TS, maar meer aan het feit dat er vaak mensen (ook hier) klagen over het ontbreken van stopcontacten.

Reputatie 7
Badge +3

In nieuwe treinen zitten inderdaad stopcontacten. Maar dit is dus zoals gezegd geen nieuwe trein. Mogelijk is TS een nieuwe treinreiziger die deze trein nog niet kende. Tot vorig jaar december reden deze treinen volop rond, o.a. op het traject Zwolle - Roosendaal en hebben een jaar aan de kant gestaan. Iemand die pas na het aan de kant zetten is gaan reizen met NS zal deze trein nog niet kennen.

Ik zie op rijdendetreinen dat vanochtend om 09.57 uur een DDZ-6 heeft gereden. Deze is helaas wel in Nijmegen opgeheven en heeft Zwolle dus niet gezien

Afgelopen maandag is er ook een gestrand in Tilburg.

Afgelopen maandag is er ook een gestrand in Tilburg.

Je valt in herhaling :laughing:

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie op rijdendetreinen dat vanochtend om 09.57 uur een DDZ-6 heeft gereden. Deze is helaas wel in Nijmegen opgeheven en heeft Zwolle dus niet gezien

Hmmm, toch nog niet helemaal lekker?

Zal denk ik wel meevallen. Betrof stel 7616 en die kwam vandaag gewoon weer in actie, alleen niet in de 3600. 

Reageer