nieuwe dubbeldekker

  • 8 December 2021
  • 6 reacties
  • 246 Bekeken

Ik wil laten weten dat de stoelen in de nieuwe dubbeldekker Zwolle- Roosendaal veel te rechtop staan.

Ik zit niet ontspannen 😔


6 reacties

Reputatie 2

Dat is dan helaas jammer voor jou. Meerdere mensen vinden het prima. Of je wacht op de volgende trein want DDZ komt helemaal niet vaak voor misschien is dat een optie. Er is een behoorlijke mix van materiaal daar.

De NS heeft geen nieuwe dubbeldekkers in dienst genomen, dit zijn dubbeldekkers die al langere tijd rondrijden bij de NS.

 

Reputatie 7
Badge +1

Het comfort van de stoelen blijft in veel gevallen toch een kwestie van persoonlijke smaak.

Deze dubbeldekkers hebben nagenoeg dezelfde stoelen/interieur als veel van de dubbeldekkers die er al reden op dat traject.

Overigens zijn het geen nieuwe dubbeldekkers die tussen Zwolle en Roosendaal rijden, maar bestaande dubbeldekkers die na een jaar afwezigheid weer terug in dienst komen:
https://nieuws.ns.nl/ddz-treinen-vanaf-6-december-weer-terug-op-het-spoor/

Reputatie 7

Ik wil laten weten dat de stoelen in de nieuwe dubbeldekker Zwolle- Roosendaal veel te rechtop staan.

Ik zit niet ontspannen 😔

Hi Gabrielle,

 

Welkom op dit forum. Ik denk dat je met een dubbeldekker hebt gereden die de afgelopen maanden ivm trillingen aan de kant heeft gestaan. Deze treinen zijn niet nieuw maar al vele jaren in gebruik. Ik denk niet dat NS het meubilair van deze treinen nog gaat aanpassen. 

 

Ik heb vorige maand op dit traject gereis en toen werd als intercity de Flirt gebruikt. Juist bij deze trein is de veelgehoorde klacht dat de stoelen veel te rechtop staan.

Ik wil laten weten dat de stoelen in de nieuwe dubbeldekker Zwolle- Roosendaal veel te rechtop staan.

NS heeft geen nieuwe dubbeldekkers, de nieuwste dubbeldekker is al 16 jaar oud. De dubbeldekkers op Zwolle-Roosendaal rijden daar al vele jaren maar zijn een tijdje geblesseerd geweest.

Reputatie 6

Stoel onderuit = veel horizontale ruimte nodig = weinig zitplaatsen = duur. Stoel rechtop = weinig horizontale ruimte nodig = veel zitplaatsen = goedkoop.

Dus raad ‘ns waarom dat zo is? Alleen in intercities heb je wat meer ruimte en daardoor stoelen die minder rechtop staan en ook wat ruimte waar je je benen kwijt kunt. In (semi-)stoptreinen is de steek minimaal. Dat zie je vooral bij de SNG, daar is het echt erg.

Reageer