beantwoord

Nieuwe Wesp, is het een test?

  • 11 December 2023
  • 9 reacties
  • 361 Bekeken

Hi NS,

Vandaag in de ochtend in de nieuwe ‘Wesp’ gezeten omdat de internationale intercity (Amsterdam-Brussel) was uitgevallen. 
 

Nu ben ik groot fan van de normale trein (deze oudere intercity tussen Amsterdam en Brussel) waar ik ‘s ochtends en ‘s avonds in zit (amsterdam-Breda) maar vandaag heb ik met grote verbazing in de Wesp gezeten. Geen plek waar je kunt werken, enkel plekken waar je tegenover mensen zit, überhaupt weinig plek en zit je eindelijk, kan je je benen niet echt kwijt. Al met al een behoorlijke achteruitgang leek het.

 

De vraag is dan ook, is dit een test? is dit tijdelijk? En wat gaat er gebeuren in de toekomst? Kunnen de zitplekken weer gemaakt worden zoals in de vorige treinen? Zoals het bijvoorbeeld ook in een vliegtuig is, gewoon stoel achter stoel en niet dat je tegenover elkaar zit? Ik heb sterk het idee dat het overgrote deel reizigers van de trein deze ochtend het ook graag zo zou zien. 

Ben benieuwd!

icon

Beste antwoord door Vareo 11 December 2023, 09:16

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge

U bedoelt de ICNG? Die gaan inderdaad in de toekomst naar/van Brussel rijden.

U bedoelt de ICNG? Die gaan inderdaad in de toekomst naar/van Brussel rijden.

Nou die nieuwe trein waar je heel dicht elkaar zit, tegenover elkaar zit of moet staan en die lijkt op een wesp. 
 

@NS admin die toch?

Reputatie 7
Badge

Welke bedoel je?

Reputatie 7

Kunnen de zitplekken weer gemaakt worden zoals in de vorige treinen? Zoals het bijvoorbeeld ook in een vliegtuig is, gewoon stoel achter stoel en niet dat je tegenover elkaar zit? 

Dat gaat niet gebeuren. Helaas. Heb ook veel liever de stoelenopstelling zoals het was, hadden ze zó over kunnen nemen..... veel prettiger! 

Waarom er voor deze opstelling (en minder zitplaatsen in het algemeen) gekozen is, geen idee....

Reputatie 7
Badge

NS zegt altijd dat ze hierover uitgebreid onderzoek doen onder reizigers.

Reputatie 7

Heb nog maar weinig enthousiaste mensen gehoord erover. Vooral veel opmerkingen over moeten staan door te weinig stoelen en men vraagt zich af wat die loungebanken er doen. 

Volgens mij hebben veel mensen vrij basale eisen aan een trein. Veel zitplaatsen, goede stoelen, schoon, stopcontact en verder weinig franje of zogenaamde hippe concepten.

Over die loungebanken vraag ik me al langer af waarom die er zitten. Ik vind het onpraktisch met de deur opendoen en je gaat al snel asociaal hanggedrag lokken ermee van sommige reizigers. 

Heb nog maar weinig enthousiaste mensen gehoord erover. Vooral veel opmerkingen over moeten staan door te weinig stoelen en men vraagt zich af wat die loungebanken er doen. 

Volgens mij hebben veel mensen vrij basale eisen aan een trein. Veel zitplaatsen, goede stoelen, schoon, stopcontact en verder weinig franje of zogenaamde hippe concepten.


Helemaal eens, ik denk dat niemand dit een vooruitgang vindt. @NS Community is dit bekend bij de NS?

Het is mogelijk om jouw mening, klachten of suggesties door te geven aan de klantenservice. De klacht of suggestie wordt doorgestuurd naar het hoofdkantoor en daar doorgenomen en meegenomen voor de toekomst. De indeling voor deze treinen zal niet meer veranderen. 

Reageer