Zit nu in een I - 11 rijtuig tussen Brugge - Gent St. Pieters. Het is een zeer prettige rijtuig met stoelen die zijn voorzien van comfortabele blauwe (velours) voering in tweede klas. De stoelen hebben zij leuningen, hoofdsteun, klaptafeltje, voetensteun en veel beenruimte. De bagageruimte is uitstekend. Evenals verlichting en mooi lichtgrijs interieur. De stoelen in tweede klas I - 11 zijn niet verstelbaar. Het is geluidsarm en schoon. Tevens rijdt het zeer stabiel.
Eerste klas I - 11 rijtuigen zijn er niet op de IC Oostende - Eupen. Kan daar geen oordeel over geven. Maar als tweede klas I - 11 rijtuigen al zo goed zijn zal de eerste klas I - 11 rijtuigen alleen maar beter zijn.
Ten opzichte van ICNG België zal het qua geluid zoal positiever scoren. Qua andere criteria zal het persoonlijk zijn. Zie geen USB en stopcontacten. Ook heeft I - 11 geen gelijkvloerse instap. Dat is voor mindervaliden/invalide treinreizigers een grotere drempel dan de gelijkvloerse ICNG België. Maar waarschijnlijk zullen service personeel van NMBS mindervalide/invalide treinreizigers kunnen helpen.
Als de I - 11 rijtuigen worden ingezet tussen Brussel - Breda/Rotterdam (serie 9200) zal het vast gewaardeerd worden. Geen idee hoeveel I - 11 rijtuigen met Traxx 28/17 worden ingezet. Gok op 7 rijtuigen. Heb over het algemeen een positieve indruk van de NMBS I - 11 rijtuigen.