Onaardige conducteur

  • 7 April 2023
  • 1 reactie
  • 312 Bekeken

In mijn reis van Arnhem Centraal naar Zutphen op Vrijdag 7 april (NS Intercity richting Zwolle van 16:11 - 16:32), was er een conducteur die mij op een onaangename manier bejegende. Ik was aan het zoeken naar een plek bij het raam omdat ik graag even alleen wou zitten. Als dat niet zou lukken was dat uiteindelijk helemaal geen probleem geweest en mij hoor je ook niet klagen. In een van de tussenstukken spotte een conducteur mij en vroeg: “Kun je het vinden jongen, wat zoek je?” terwijl ik hem al voorbij was en al de deur van een nieuwe coupé had geopend. Ik zei: “Een lege plek.” That’s it, ik klaagde niet en maakte nergens een probleem van. De conducteur reageerde hierop met: “Jij durft zeker niet naast iemand te zitten.” niet op een grappige maar op een spottende manier. Ik lachte maar vervolgens zei hij nog: “Eng hé? Om naast mensen te zitten.”Toen ik achterom keek zag ik een blik van walging. Hij heeft dit allemaal op een hele sarcastische manier gezegd. Ik reis veel en vind dat conducteurs normaal gesproken hardstikke aardig zijn en ik probeer dat ook terug te geven, maar dit is niet de eerste keer. Ik snap dat een conducteur stress kan hebben en veel irritante stereotypen (reizigers) tegenkomt maar dat is geen excuus om onaardig te zijn tegen klanten die niets verkeerd doen.
Treinstelsel: 8734Rit: 3652

1 reactie

Reputatie 7
Badge

Ach, die conducteur bedoelde het vast niet onaardig. 

Reageer