beantwoord

Onterecht kaartje betaald

  • 22 April 2022
  • 6 reacties
  • 295 Bekeken

Ik heb op 22 april een Jongerendagkaart gekocht die alleen geldig is in de daluren. Ik heb hier nog heel goed rekening mee gehouden. Mijn reis duurt van 19.10 tot 23.14, dus ik zit in de daluren. Ik werd meteen om 19.15 al gecheckt door de conducteur en ik had verwacht dat alles goed zou gaan. Dit was dus niet zo, want de conducteur was ervan overtuigd dat de daluren pas om 19.30 zou beginnen ipv 18.30. Ik heb de daluren laten zien op de site maar ze geloofde er niks van en zei dat ze site het verkeerd heeft (ik heb de officiële ns site laten zien).

Uiteindelijk heb ik maar een 2e kaartje gekocht maar nu heb ik €7.60 betaald voor de Jongerendagkaart en nog een extra €12.50 voor een kaartje tussen Vlissingen en Bergen op Zoom, omdat de conducteur hierop aandrong. Op deze manier reisde ik tussen Vlissingen en Bergen op Zoom met een "geldig" kaartje en vanuit Bergen op Zoom naar mijn eindpunt ook met de Jongerendagkaart. 

Kan ik mijn geld nog terugkrijgen aangezien ik onterecht een kaartje moest kopen van de conducteur?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 April 2022, 18:37

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Het is vandaag 22 april en het is net half zeven geweest. Vergis je je zelf niet een uur in de tijd?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wat een slecht verhaal zeg, een conducteur die niet weet wanneer de daluren zijn. Heeft de conducteur een kaartje van € 12,50 uitgeschreven (UvB, geel briefje)?

Dan zal daar waarschijnlijk een tijdstip op staan en als dat om 19:15 was voor een treinreis Vlissingen - Bergen op Zoom terwijl je een (eerder aangeschafte) Jongeren Dagkaart had dan zat je op zijn vroegst in de sprinter van 18:54 uit Vlissingen, en maak je volgens mij wel kans om via de Klantenservice die € 12,50 terug te krijgen.

Neem aan dat je een andere datum bedoelt dan 22 april, want het is nog geen 19:10 😅

Reputatie 5

Ik lees nu dit topic dat een uur terug gestart is.

Volgens mijn computerklok en een andere klok is het nu 19:58.

Dus is dit topic gestart om 18:54 en kun je nooit op 22 April om 19:15 gecontroleerd zijn en ben je dus om 18:15 gecontroleerd in de spits dus. en heeft de conducteur juist gehandeld

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees nu dit topic dat een uur terug gestart is.

Volgens mijn computerklok en een andere klok is het nu 19:58.

Dus is dit topic gestart om 18:54 

 

Zelfs nog eerder, ik zag dit topic on 18:40, toen was het al een paar minuten oud en had Tochjo al een reactie geplaatst. TS heeft zich of vergist in de tijd of de datum. 

 

Ik heb 2 weken geleden een tripje gemaakt naar amsterdam. Nadien afgereisd naar Almere en vandaar uit richting mijn woonplaats. Op mijn kaart was er een saldo van 19.30 euro en een keuzedag. Met de keuzedag kan ik door heel nederland reizen. Nu werd mijn keuzedag plus mijn 19.30 euro ingehouden.

Ik stuurde een chatbericht en krijg tot nu toe geen reactie.

Reputatie 7
Badge +4

Uw keuzedag geldt als u incheckt in de daluren en wordt automatisch geactiveerd. Mogelijk heeft u ook gereisd na een incheck in de spits. In dat geval wordt het saldo aangesproken en niet de keuzedag. Welke reis u maakte en wanneer is niet duidelijk, dus het kan best kloppen. Bedenk dat er tegenwoordig ook een middagspits geldt bij keuzedagen.

Als u Mijn NS heeft kunt u uw reishistorie inzien en alle reizen nakijken.

Reageer