beantwoord

Onterechte Boete

  • 8 December 2023
  • 4 reacties
  • 275 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo,

Vandaag ben ik voor het eerst met de trein van Zutphen naar Arnhem gereisd, ingecheckt en in de trein gestapt. Ik was een boek aan het lezen. Toen de conducteur kwam, gaf ik hem mijn kaartje en zei "fijne dag ” en de conducteur zei een fijne dag verder en vervolgde zijn weg. Nu kwam er een mail en moet ik een boete van 50 euro betalen. Hoe kan dit gebeuren? Als er een probleem was met mijn check-in, had de agent mij dat moeten vertellen en niet “fijne dag” zeggen. Dit was een zeer slechte ervaring. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

 

M.v.g. Tuba

icon

Beste antwoord door mrfreeze 8 December 2023, 14:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Tuba,

In Zutphen rijden verschillende vervoerders. Waarschijnlijk heb je bij een andere vervoerder dan NS ingecheckt. Het is belangrijk om goed op te letten dat je bij de juiste vervoerder incheckt.

Je kunt contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Als het een oprechte vergissing was, willen ze nog wel eens coulant zijn en een eerste boete kwijtschelden.

Over het niks zeggen door de conducteur lopen hier al vele discussies. Ze schijnen het niet verplicht te zijn. Ik ben met je eens dat de conducteur dit zou moeten zeggen, maar anderen vinden dat weer niet nodig i.v.m. mogelijke agressie.

Ik heb mijn reisgeschiedenis bekeken. Helaas heb ik bij een andere vervoerder dan NS ingecheckt. (Blauwnet) Dit wist ik niet, bedankt voor je bericht. Ik zal contact opnemen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

En neem ook contact op met Blauwnet, want daar heb je nu waarschijnlijk een gemiste uitcheck die ook nog 's € 20 kost.

Badge +3

En neem ook contact op met Blauwnet, want daar heb je nu waarschijnlijk een gemiste uitcheck die ook nog 's € 20 kost.

Dat kan je ook zelf regelen (misschien een dagje of twee wachten) via www.uitcheckgemist.nl

Vul daar dan Zutphen - Zutphen in (niet gereisd) en je krijgt die 20 euro terug. Heb je de (Blauwnet) klantenservice niet voor nodig, en anders via https://klantenservice.keolisblauwnet.nl/hc/nl/articles/360002417098 (onderaan de pagina).

Reageer