beantwoord

opzoek naar de juiste connector voor mij Deurpaneel

  • 12 December 2022
  • 9 reacties
  • 352 Bekeken

Hoi 

 

ik ben opzoek naar de andere uiteinde van de connector van mij deurpaneel 

 

zie foto 

 

ik wil deze weer werkend maken via een plc en wat software voor privé doeleinde alleen helaas zit alleen de ene kant van de connector erop en niet het deel van connector 

 

we zouden de connector eraf kunnen halen alleen verliest hij ze originele staat 

 

wie zou mij kunnen helpen aan de juiste connector

 

Ik weet helaas niet welke categorie goed is dus heb hem onder deze gezet 

 

Met vriendelijke groet,

TS_Nathan 

icon

Beste antwoord door Henk_NL 12 December 2022, 15:44

Bekijk origineel

9 reacties

Ziet er uit als MATE-N-LOK 12 polig, als particulier niet bepaald makkelijk om te verkrijgen, laat staan in kleine aantallen. Conrad misschien? Anders eens op Ebay en consorten neuzen.

 

In principe lopen er enkel stuurstroompjes door zo’n paneel, je kunt net zo goed die draden afknippen en solderen, krimpen, Wago 221’s op zetten, of noem een andere variant, als je wil.

 

// Edit: is dit niet de contrastekker die je zoekt?

https://www.te.com/usa-en/product-641973-1.html

 

Lijkt er wel op alleszins. Heb je iig een typenummer om op te zoeken. Kijk eens goed of er niks op de stekker staat, al is het maar een productnummer oid. Al is het daar misschien te oud voor. Voormalig SGM?

Hoi Henk,

 

Tnx voor je snelle antwoord wordt zeker gewaardeerd 

 

Idd lijkt hij er veel op en mogelijk is het idd een deurpaneel van een SGM 

 

Ik heb hem dit jaar in de pop-up store op Utrecht CS gekocht.


zal ik iets meer foto's sturen met andere zijde's?

 

ik heb het geluk dat mij vader in de elektrotechniek en software engineering zit dus eraan komen is meestal geen probleem 

 

Ik hoor wel of je nog foto's nodig 

Met vriendelijke groet 
TS_Nathan

Goh ja, je mag gerust wat foto’s uploaden, maar ik weet niet wat praktischer is. Misschien is direct met je vader overleggen sneller, als hij het toch moet gaan uitvoeren ;)

 

Is de verbinding aan de andere kant van de kabel niet eenvoudiger? Ik meen mij AMP krimpconnectoren te herinneren, maar kan me ook compleet vergissen. Dan kan je de kabel apart houden, in originele staat.

Er staat idd de letters AMP op en welke je stuurde was wel veel lijkend

 

Hij (me vader) heeft zelf geen idee welke het is vandaar ook de vraag 

 

Met vriendelijke groet,
TS_Nathan

Ja da’s MATE-N-LOK idd, zal deze zijn:

https://www.te.com/usa-en/product-1-480708-0.html

 

Daar hoort deze header bij:

https://www.te.com/usa-en/product-641973-1.html

 

Als het toch lastig is, kijk dan eens aan de andere kant van de kabel. Ik meen mij te herinneren dat het daar met eenvoudige AMP kabelschoentjes zat, zoals deze:

 

Maar dan mogelijk niet geïsoleerd, dus zonder het kunststof houdertje. Dat is een enorm gangbaar stekkertje welke je zelfs bij de Action vindt in assortimentsdozen. Dan zou je het kabeltje origineel kunnen laten en zelf een paar nieuwe connectors op wat stukjes draad kunnen krimpen. Maargoed, dat zal je vader ook wel kunnen verzinnen dan, haha

Hallo ik ben bryan en ik ben eigenlijk opzoek naar een foto dan wel beschrijving hoe de kabels op het deurpaneel zijn aangesloten zoals hij hierboven vast zit met de stekker ik heb deze ooit afgeknipt met de gedachte dat kan ik wel maar ben dus opzoek naar een juiste foto hoe alles zat aangesloten toen hij uit de sgm werd gehaald zijn er mensen die me kunnen helpen

Badge +3

Hallo ik ben bryan en ik ben eigenlijk opzoek naar een foto dan wel beschrijving hoe de kabels op het deurpaneel zijn aangesloten zoals hij hierboven vast zit met de stekker ik heb deze ooit afgeknipt met de gedachte dat kan ik wel maar ben dus opzoek naar een juiste foto hoe alles zat aangesloten toen hij uit de sgm werd gehaald zijn er mensen die me kunnen helpen

Dat wordt een haast onmogelijke opgave want zelfs al zou er een pin-out (welke positie doet wat) van de stekker zijn heb je er niets aan.

Want de stekker ontbreekt en de draden zijn niet (kleur)gecodeerd dus is het maar uitzoeken wat welk draadje doet.

Dat klopt en weet ik maar ik moet even een foto hebben van hoe het origineel is en dan kan ik met me multimeter uitzoeken hoe en wat

Dat klopt en weet ik maar ik moet even een foto hebben van hoe het origineel is en dan kan ik met me multimeter uitzoeken hoe en wat

Helaas wordt het niet makkelijk want dat is zeer moeilijk een foto van te maken dus helaas zou je het aan iemand anders moeten vragen.

Reageer