Skip to main content

Goedemorgen,

 

De sprinter vanaf Utrecht naar Amsterdam Centraal (Hoofddorp) zat tijdens de spits rond 8:30 weer veel te vol! Onvoldoende zitplekken, er was zelfs zo weinig ruimte dat iedereen tegen elkaar aan stond gedrukt en er nog amper ruimte was voor nieuwe reizigers. NS doe hier iets aan! Het werk is voor conducteurs ook niet leuk als het klachten blijft regenen. 

Vervoersbewijs is om vervoerd te worden en geeft geen recht op een zitplaats. NS hoeft geen extra zitplaatsen aan te bieden. Maar dat er te weinig ruimte is om te staan is niet fijn. Meldt deze trein bij volletreinen.


De NS kan hier alleen iets mee als ze de drukte nauwkeurig kunnen voorspellen. Zelfs dan kan het nog voorkomen dat treinen te vol worden; de maximale treinlengte, frequentie van rijden en financiele middelen hebben allemaal een grens.

Voor een goede voorspelling van drukte is het gedrag van reizigers essentieel. Het helpt als je je reis van tevoren aanmeldt, de druktemeter in de gaten houdt en we niet allemaal bij de ingang/uitgang van het perron instappen, maar meer verspreid over de trein. Zolang we dat niet doen, heeft het niet zoveel zin om naar de NS te wijzen. De genoemde trein is tijdens de spits erg populair, dus druk (3 poppetjes in de druktemelder).


De sprinter vanaf Utrecht naar Amsterdam Centraal (Hoofddorp) zat tijdens de spits rond 8:30 weer veel te vol! Onvoldoende zitplekken, er was zelfs zo weinig ruimte dat iedereen tegen elkaar aan stond gedrukt en er nog amper ruimte was voor nieuwe reizigers. NS doe hier iets aan! Het werk is voor conducteurs ook niet leuk als het klachten blijft regenen. 

Als we een topic moeten openen voor iedere overvolle trein dan krijgen we er honderden per dag. En het heeft ook geen zin want er gaat voorlopig echt niets aan gebeuren. 

Wellicht dat het wat beter wordt als er geleidelijk nog wat meer reizigers afhaken zodra de tarieven worden verhoogd. Als u met de auto kunt gaan is dat voorlopig het beste alternatief. 


De NS kan hier alleen iets mee als ze de drukte nauwkeurig kunnen voorspellen. Zelfs dan kan het nog voorkomen dat treinen te vol worden; de maximale treinlengte, frequentie van rijden en financiele middelen hebben allemaal een grens.

Voor een goede voorspelling van drukte is het gedrag van reizigers essentieel. Het helpt als je je reis van tevoren aanmeldt, de druktemeter in de gaten houdt en we niet allemaal bij de ingang/uitgang van het perron instappen, maar meer verspreid over de trein. Zolang we dat niet doen, heeft het niet zoveel zin om naar de NS te wijzen. De genoemde trein is tijdens de spits erg populair, dus druk (3 poppetjes in de druktemelder).

Maar de NS kan helemaal niets met de drukte ook niet als iedereen zich keurig heeft aangemeld. Want er is te weinig personeel en mede daarom wordt er met veel te korte treinen gereden.Verspreid instappen helpt dan helaas niet.En reizigers willen in de spits reizen, omdat ze op tijd op hun werk moeten zijn. Dus ze gaan echt niet allemaal een trein later nemen bij drie poppetjes. De druktemelder is dus een dooddoener. Het probleem is dat de treinen gewoon te kort zijn.Het gedrag van de treinplanners van NS is hier dus essentieel. Reizigers kunnen hier niets mee.

 


NS moet extra materieel inzetten. Maar om de een of andere reden gebeurt dat niet. 


NS moet extra materieel inzetten. Maar om de een of andere reden gebeurt dat niet. 

Iets net personeelstekort?


NS moet extra materieel inzetten. Maar om de een of andere reden gebeurt dat niet. 

Gaat voorlopig ook niet gebeuren.

Las gisteren dat de ondernemingsraad nu weer dwars ligt bij het inzetten van kantoorpersoneel en beveiligers.

De beveiligingsbranche zegt daarnaast nauwelijks personeel te kunnen leveren omdat al hun personeel al elders aan het werk is. 

Het enige lichtpuntje is dat de cijfers van de laatste paar weken aangeven dat weer meer reizigers beginnen af te haken.


Reageer