beantwoord

Overzicht drukte in de trein

  • 3 May 2022
  • 3 reacties
  • 214 Bekeken

Ik ben bezig met een onderzoek naar drukte in de trein, op basis van gegevens uit 2021. NS geeft sinds een tijdje een indicatie in de app van hoe druk een trein waarschijnlijk gaat zijn, heel handig!

Ik zou graag de onderliggende informatie uit deze app willen gebruiken voor een onderzoek. Kan ik een database krijgen met bijvoorbeeld de drukte in treinen in 2021? Of voor een kortere periode, of alleen bepaalde trajecten, indien niet alles beschikbaar is. Wat zijn de mogelijkheden hierin?

 

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Reinoud

icon

Beste antwoord door Henk_NL 3 May 2022, 11:12

Bekijk origineel

3 reacties

Ik zou graag de onderliggende informatie uit deze app willen gebruiken voor een onderzoek. Kan ik een database krijgen met bijvoorbeeld de drukte in treinen in 2021? Of voor een kortere periode, of alleen bepaalde trajecten, indien niet alles beschikbaar is. Wat zijn de mogelijkheden hierin?

Je kunt het proberen maar ik vrees dat dit als vertrouwelijke bedrijfsinformatie wordt beschouwd. Er zijn weinig bedrijven die je gedetailleerde omzetcijfers of winstcijfers zullen geven. 

De achterliggende dataset van de voorspellingen die gebruikt worden in de reisplanner zou ik je kunnen leveren, dat is een CSV-file per dag. Gaat terug tot augustus 2020, maar pas later in 2020 is NS dat consistent, dagelijks gaan leveren.

 

Drop de link liever niet direct hier publiekelijk, maar DM gerust, dan stuur ik je de info door.

 

Data is op basis van: https://bison.dova.nu/nieuws/conceptversie-kv-bezetting

Hallo Reinoud321 en welkom bij de NS Community,

 

Meer dan de cijfers die in ons jaarverslag staan kan ik je helaas niet bieden. Hopelijk kan je hier wat mee.

Reageer