Skip to main content

Overzicht waar en hoeveel fietsen in de trein

  • 1 July 2024
  • 10 reacties
  • 338 Bekeken

 

10 reacties

Wel opvallend dat er geen enkele reactie komt op zo'n handig overzicht. Maar ja, er valt nu ook weinig kritieken te plaatsen...…

Vooral mooi om te zien dat als je met een Sprinter onderweg gaat je je altijd bij elk treinstel in het midden moet gaan staan om dicht bij de fietsenplek uit te komen.

Moeilijkste materieel is en blijft de ICM, met de fietsenruimte helemaal aan één zijde waarbij je nooit weet waar het rijtuig met de stroomafnemer rijdt.

Bij deze dan, harstikke bedankt. Hier kunnen we zeker wat mee. Ik zal ze ook onder mijn collega's verspreiden.

Reputatie 7

Wel opvallend dat er geen enkele reactie komt op zo'n handig overzicht. Maar ja, er valt nu ook weinig kritieken te plaatsen...…

Vooral mooi om te zien dat als je met een Sprinter onderweg gaat je je altijd bij elk treinstel in het midden moet gaan staan om dicht bij de fietsenplek uit te komen.

Moeilijkste materieel is en blijft de ICM, met de fietsenruimte helemaal aan één zijde waarbij je nooit weet waar het rijtuig met de stroomafnemer rijdt.

Tja, wat valt er aan toe te voegen? Lijkt me een hele duidelijk foto die geen uitleg of discussie nodig heeft, ook eens fijn toch?

 

Voor een moderator, het zou eigenlijk best wel handig zijn als dit ook zichtbaar was in de reisplanner wanneer je naar een specifieke trein kijkt, zoals je onderaan de trein ook kan zien bij welke letter hij ongeveer zal stoppen

 

Zoals bijvoorbeeld hier

 

Misschien ook op de informatieborden? Maar ik kan me voorstellen dat dat enorm rommelig wordt of niet altijd mogelijk is…

 

En dan niet persé hoeveel fietsen er mee kunnen, maar gewoon waar je ongeveer moet zijn om je fiets in de trein te kunnen zetten.

Ik zal je suggestie doorzetten. Ik weet niet in hoeverre die mogelijk is en hoe vaak een treinsamenstelling wijzigt.

Reputatie 7
Badge +2

Een wijziging in de treinsamenstelling zou hier geen probleem moeten zijn, dan wordt in de planner immers ook een andere materieelsoort getoond.

Het zou pas een probleem zijn als NS bij een revisie besluit om de fietsplaatsen te verplaatsen en er dus bijvoorbeeld SLT met fietsplekken op verschillende plekken rondrijdt. Maargoed, tegen de tijd dat zoiets aan de hand gaat zijn heten de gereviseerde stellen vast SLTm bijvoorbeeld.

Bij ICM weet je nooit waar de fietsenplek is, immers het is niet bekend hoe een treinstel rijdt.

Reputatie 7

Bij ICM weet je nooit waar de fietsenplek is, immers het is niet bekend hoe een treinstel rijdt.

Dan laat je daar waar niet mogelijk dus geen symbooltjes zien :) Je kan ook niet overal zien waar een trein precies stopt.

.....Je kan ook niet overal zien waar een trein precies stopt......

Daar zijn gewoon regels voor, als je je daar een beetje in verdiept moet dat geen probleem zijn.

Reputatie 7
Badge +2

Bij ICM weet je nooit waar de fietsenplek is, immers het is niet bekend hoe een treinstel rijdt.

Is dat op dit moment nog wel de waarheid? Immers, er wordt nu ook op de borden vermeld waar de 1e klas zit en dat is bij bv. SNG-III en VIRM-VI ook afhankelijk van welke kant het treinstel op staat.

Zover ik het tot nu toe gezien heb leek daarbij ook steeds de richting te kloppen.

Is dat op dit moment nog wel de waarheid?

Dacht van wel, (anders zou ik het niet schrijven haha) maar als het anders is, zou het een behoorlijke revolutionaire ontwikkeling zijn.

Reageer