De laatste tijd wordt op het beeldscherm in de trein een puzzel vertoond.
Er worden een paar woorden vertoond. Die woorden zijn willekeuring samengesteld uit de letters van een bepaalde stationsnaam. De letters van de naam van het station zijn dus door elkaar gehusseld en daaruit zijn een paar nieuwe woorden gemaakt.
De vraag is dan, wat is de naam van het station waarvan de letters door elkaar gehusseld zijn.
Ik heb tot heden twee gehusselde stationsnamen gezien te weten :
- armbandatelier jammers (21 letters en 1 spatie)
- baanlicht taureem (16 letters en 1 spatie)
In de trein kwam ik er niet uit en ben daarom thuis verder gaan zoeken. Ik heb dat als volgt gedaan:
Op internet een lijst gezocht met alle stationsnamen in Nederland.
Vervolgens met een schuifmaat uitgevogeld hoe breed 16 letters en 1 spatie zijn en hoe breed 21 letters en 1 spatie.
De schuifmaat kan je vergrendelen op deze breedten.
De schuifmaat met de bek op de juiste breedte voor het beeldscherm met de lijst van stationsnamen gehouden en de lijst van boven naar beneden gescrold om op deze manier heen snel alle stations namen te vinden met dezelfde breedte als de fictieve woorden.
Ik kon op deze manier geen namen van stations vinden, waaruit de fictieve woorden zijn samengesteld.
Ik ben dus benieuwd of iemand deze puzzel wel heeft weten op te lossen en wat de stationsnamen zijn.