beantwoord

Rare afkappingen omroepsysteem

  • 1 June 2023
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

In de sprinter tussen Nijmegen en Zutphen lijkt iets mis te zijn met het omroepsysteem. Geregeld worden teksten te vroeg afgekapt of juist te laat ingestart. Vandaag gehoord: “Beste reizigers, welkom in de sprinter naar Zut”, “het volgende station is Arnhem Velperp - Arnhem Velperpoort” (herhaling stationsnaam gaat dus wel goed) en “ation Elst”. Het gaat echter veel vaker mis en ik heb het idee dat het op verschillende manieren mis gaat (dus geen fouten die steeds gemaakt worden, maar steeds andere).

 

Deze situatie doet zich in elk geval al voor sinds ik geregeld met deze sprinter reis: sinds enkele maanden.

 

Een bug in de software? Ergens iets verkeerd ingeregeld? Het komt in elk geval nogal knullig over.

icon

Beste antwoord door Julian 1 June 2023, 09:19

Bekijk origineel

5 reacties

Waarschijnlijk gewoon een fout in de code/omroep regeling van de trein. Gewoon afwachten. Gelukkig hangen er ook overal schermen.

Het is een bekend issue met de sprinters van het type SNG. Helaas vereist de oplossing behoorlijk grote technische wijzigingen aan de trein, waardoor het lang duurt voordat dit geïmplementeerd kan worden, maar het komt eraan.

Reputatie 7
Badge

Overigens speelt dit probleem dus niet alleen op het bovengenoemde traject maar algemeen in SNG's.

Waarschijnlijk gewoon een fout in de code/omroep regeling van de trein. Gewoon afwachten. Gelukkig hangen er ook overal schermen.

Dat is zo, maar dat doet niets af aan de knulligheid, wat mij betreft. En ik neem aan dat het omroepen een reden heeft. Niet voor mijzelf overigens, want ik vind ook correct uitgesproken omroepen naast de genoemde schermen ontzettend irritant 🤷‍♂️.

Reputatie 7
Badge +1

Mits de schermen werken, want dat werkt (iig op Zwolle-Groningen) ook 9 van de 10 keer niet of half. Ik weet zelf wel waar ik moet uitstappen, maar voor incidentele reizigers is het niet handig. Zeker in deze situatie niet (wat ook afgelopen week weer voor een hoop onduidelijkheid zorgde): 

 

Hopelijk worden de problemen met de displays ook (eindelijk) opgelost als deze update wordt doorgevoerd.

Reageer